A nyitónapi, 42 ezres látogatócsúcs után sorra dőlt meg az összes rekord a Pepsi Szigeten. Így szombaton először fordult elő, hogy a fesztivál valamely napján minden jegy elkelt. A szervezők -- az infrastruktúrát figyelembe véve -- már előzetesen hatvanezerben maximálták a fesztivál napi befogadóképességét, s ennek következtében a hétvége, a nagyszínpadon fellépő Morcheeba együttes és a többi program biztosította a telt házat. A sosem látott tömeg ellenére rendkívüli esemény nem zavarta meg a programot: súlyosabb baleset egyáltalán nem történt, a rendőrségnek néhány tucat lopás és mintegy húsz alkalommal kis mennyiségű kábítószerrel való visszaélés miatt kellett intézkednie. A mindennap elvégzett zajszintmérések szerint pedig egyetlen kerületben sem panaszkodhatnak a lakók az előírt hangerősséghatár átlépésére.
A sziget nemzetközivé, valamint a fiatal középosztály találkozóhelyévé vált -- ezek az Oktatáskutató Intézet idei felmérésének első megállapításai. Az 1697 szigetlakó megkérdezésével készült kutatás tanúsága szerint a látogatók 37,2 százaléka külföldi, közülük a legtöbben, 22,2 százaléknyian Németországból érkeztek. A szomszédos és az európai országokon túl azonban jöttek fiatalok az USA-ból, Kanadából, Brazíliából és Tajvanról is. A korábbi évekhez képest kétszeresére, 17-ről 30 százalékra emelkedett a 25 éven felüli, dolgozó látogatók aránya. Ez a kutatók szerint a fiatal középosztály markáns jelenlétét igazolja. Az előzetes adatok mutatják: a szigetlakók véleménye szerint komfortosabbá, biztonságosabbá vált a rendezvény, s a korábbiaknál nagyobb érdeklődés mutatkozik a kulturális, művészeti és a civil szervezetek programjai iránt.
A fiatal korosztály vonzó a szponzorok számára is. Szinte minden szektor képviselteti magát, a távközlési cégektől az élelmiszeriparon át a ruházati és a dohányipari vállalkozásokig. A 900 millió forintos, a kezdeti évek veszteségei után nyereséggel kalkuláló büdzsé szinte biztosan tartható lesz, legalábbis, ha az eddig igen kegyes időjárás sem szól közbe.