BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szponzorokért pedáloznak

A Mapei Kanizsa a kerékpársport történetének első magyar csapataként a világ száz legjobb profiklubja között indul a jövő évben -- tudta meg a Világgazdaság. A harmadik vonalas, TT3-as (Trade Team 3) kategóriában való versenyzéshez a klubtulajdonosoknak legkevesebb egymillió német márkás büdzsét kell garantálnia.

A Nemzetközi Kerékpáros-szövetség (UCI) az elitbe kerülés fejében előírja azt is, hogy a klubnak az említett összeg tíz százalékát egy év három hónapra bankgaranciaként letétbe kell helyezni valamelyik pénzintézetben -- mondta lapunknak Vayer Tamás, a Mapei Kanizsa elnöke. A támogatás pénzügyi feltételeinek megteremtéséről a Mapei magyarországi leányvállalatának vezetőivel jelenleg is folynak a tárgyalások.
A TT3-as kategóriában az UCI szabályai szerint a csapatnak minimum 8, legfeljebb 27 versenyzőt kell kiállítania. Hogy kikből áll majd a gárda, azt egyelőre nem lehet tudni, annyi biztos, az indulásánál profi idegenlégiós kerékpárosok alkotják majd az együttes magját.
Igaz, az országúti kerékpározás Magyarországon egyre népszerűbb -- jelenleg összesen 73 egyesület működik, az országúti kategóriában pedig 500-an versenyeznek --, kiemelkedő eredményekre azonban csak a külföldön profiskodó bringások képesek. Jól példázza ezt, hogy a Mapei-Quick Step magyar erőssége, Bodrogi László egymaga gyűjti Magyarország összes UCI-pontjának több mint 80 százalékát. Bodrogi -- aki jelenleg 78. az országúti versenyzők világranglistáján -- az október 9--14-i portugáliai országúti vb-n a magyar válogatott éremesélyeseként várja a startot.
A szakemberek véleménye szerint a magyar versenyzők számára az jelenti a legnagyobb hátrányt profi és amatőr társaikkal szemben, hogy hazánkban az utóbbi időben 40-50-re csökkent a versenyek száma, a bringások rangos külföldi versenyeken való részvétele -- megfelelő szponzorok hiányában -- pedig igencsak költséges. A lemaradást tovább fokozza, hogy Magyarországon az UCI által alacsony pontszámra értékelt versenyek miatt nehéz igazán színvonalas futamot rendezni, a győztesek pedig mindössze néhány tízezer forintos pénzjutalomért hajtanak.
Külföldön az amatőr csapatoknál is több a futamlehetőség, sőt ösztönző erőként hathat, hogy az első huszonöt helyezett már a 13-14 évesek -- haladó -- kategóriájában is pénzjutalmat kap: a győztes akár 500 francia frankot is, de a 25. helyezett is kap legalább húsz frankot.
A profiknál az UCI által meghatározott pénzdíjat kell a szervezőknek biztosítani: a Tour de France-on az etapgyőzelemért általában 50 ezer svájci frank a jutalom, míg az összetett versenyben nyertesnek járó sárga trikóért 1-1,5 millió kasszírozható. Nem kevésbé rosszul fizet egy vb-n való szereplés sem: a győztes ugyanis minimum 11 500 svájci frankot keres.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.