BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Betonút újabb pályázatot nyert

Eredményes volt az útfenntartási és -fejlesztési célelőirányzatból (úfce) finanszírozott tíz közútépítési munkára a nyáron kiírt összes közbeszerzési eljárás. A most zárult pályázatok egyikének megnyerésével a Betonút Rt. győzelmeinek száma háromra nőtt.

A közlekedési tárca kezelésében lévő úfcére az idén összesen 64,25 milliárd, jövőre pedig 72,4 milliárd forintot irányoz elő a kétéves költségvetés. Ebből ebben az évben 18,8 milliárd forint megy a közutak fejlesztésére. A jövő évi kerete 24,3 milliárd forint, amelyből a tervek szerint 8,5 milliárd jut az új beruházásokra.
Az ezekre a területileg illetékes megyei állami közútkezelő kht.-k által júniusban kiírt valamennyi pályázat eredménye megszületett -- tudtuk meg Holnapy Lászlótól, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium főosztályvezetőjétől.
A kétéves beruházások közül a legnagyobb értékű projekt -- mint arról korábban már beszámoltunk -- a 61-es főút Kaposvárt északról elkerülő második szakaszának kiépítése. Az 5,3 kilométernyi út megvalósítására indított előminősítéses közbeszerzést a Vegyépszer nyerte mintegy 4,5 milliárd forintos ajánlatával. A második legnagyobb értékű beruházást, a 4-es főút Törökszentmiklóst elkerülő 9,2 kilométeres szakaszát -- szintén előminősítéses közbeszerzés eredményeként -- a Vakond Rt. és a Betonút Rt. alkotta Vabe konzorcium építheti. Vállalási ára 3,9 milliárd forint. (Az úfcén kívüli, külön költségvetési forrásból finanszírozott kiemelt kormányzati beruházások közül ugyancsak nagy értékű feladatot nyert el a Betonút Rt.: a Hajdúság konzorcium vezető cégeként a 4-es főút Hajdúszoboszlót elkerülő szakaszát építheti. A 2004-ben befejeződő építési munkák összesen 7,3 milliárd forintba kerülnek.)
A 6-os főút Pécset nyugatról elkerülő szakaszának csomópontépítését a J&B Sztráda 92 Kft. és a Mecsek Aszfalt Kft. alkotta Pécs 2001 konzorcium nyerte el 141 millió forintos ajánlatával. A Mohácsot délnyugatról elkerülő út első ütemét a Mohács 2001 konzorcium (amelynek létrehozói a Pécs 2001 alkotói, kiegészülve a Soltút Kft.-vel) építheti 192 millió forintért. A 8-as főúton, a rábafüzesi határátkelőhelyen a 0,6 km hosszú kamionsáv építője a Hoffmann Rt. (a beruházás értéke 54 millió forint). A Kétvölgy határátkelőhelyhez vezető 1,6 kilométeres útszakasz 210 milliós korszerűsítésére kiírt közbeszerzést pedig a Meliorációs és Rekultivációs Kft. nyerte el.
Ezután születtek meg a nyáron meghirdetett tíz tender még hátralévő négy előminősítéses eljárásának eredményei is. Eszerint a Bojt--Hencida 5,5 kilométeres összekötő út építésére meghirdetett előminősítéses tendert a Swietelsky Kft. nyerte meg 528 millió forintos ajánlatával.
A Betonút Rt. a győztese a 8-as főút Székesfehérvár--Várpalota közötti szakasza négysávossá tételének első ütemére (2,5 kilométer) kiírt közbeszerzési eljárásnak, amivel az autópályákat is építő duó tagja 1,22 milliárd forintot meghaladó állami beruházáshoz jutott. A 47-es főút Algyő--Hódmezővásárhely közötti szakaszának négysávossá tételére kiírt előminősítéses pályázat nyertese a Hódút--Keviép alkotta Hódtava konzorcium. Az 1,7 kilométeres szakaszt 1,761 milliárd forintért építik meg. Az 56-os főút Szekszárdot tehermentesítő szakasza harmadik ütemének építésére (1,6 kilométer) pedig a Betonút 601 milliós ajánlatával nyerte el a megbízást.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.