BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vásárlási láz a vb miatt

Jelentős fellendülést várnak a televíziók értékesítésétől a németországi labdarúgó-vb kapcsán a hazai kiskereskedelmi és elektronikai szakáruházláncok. A slágertermékeknek az LCD- és a plazmakészülékek bizonyulnak. Közben a sportüzletek a futballfelszerelések iránt megnövekedett kereslettől remélhetnek nagyobb forgalmat.

Az olimpia és a labdarúgó-vb idején mindig nagymértékben emelkedik a televíziók értékesítésének a száma. A Tesco ezért már a májusi katalógusában megötszörözött tévéválasztékot hirdetett, amelytől a készülékek forgalmának 200 százalékos bővülését várja. Az értékesítés élénkülését a társaság pénzügyi partnerprogrammal, nullaszázalékos THM-mel is segíti. Az akciós ajánlatokban kiemelt szerepet kapnak az LCD-tévék és a merevlemezes DVD-írók, hiszen sokan, ha új készüléket vásárolnak, már a fejlettebb technológiát választják.

A láncok tapasztalatai szerint a normál képcsöves televíziók ideje lassan lejár, az ilyen típusú készülékeket egyre nagyobb számban cserélik a vásárlók plazma- és LCD-televíziókra. A sportesemények mellett a cserét a modern készülékek árcsökkenése is segíti: az LCD-k tavalyi átlagára közel 30 százalékkal volt alacsonyabb a 2004-es szintnél, és hasonló tendencia érvényesül a plazmatévéknél is. A Media Markt áruházaiban is már hetekkel ezelőtt tapasztalni lehetett a vásárlók megnövekedett érdeklődését, s 40-60 százalékkal bővült a televízió- és videoosztályok forgalma. Az értékesítésből az LCD-készülékek és a plazmatévék 40-40 százalékkal részesednek, a hagyományos képcsövesek aránya pedig csupán 20 százalék. Igaz, utóbbiakat második televíziónak még mindig sokan veszik, főként a 72 cm-es képátmérőjűeket, amelyek ára egy év alatt szintén sokat, csaknem 20 százalékot esett. A plazmatelevíziók közül a 42 hüvelykes (1 hüvelyk 2,54 cm) képátmérőjű (290 ezer forinttól) és az e feletti kategória kelendő, de növekszik az érdeklődés az 50 és a 63 hüvelykes „óriás tévék” iránt is. A piacon levő legnagyobb, a 71-es még nem elég olcsó, ára nyolcmillió forint körül van, de kapható aranyozott szegélyű kivitel 20 millióért is.

Ha kirobbanó sikert nem is vár minden sportüzletlánc a vb-től, azért többségük bízik az esemény ösztönzőerejében. Növekedés van, ugrásszerű forgalombővülés nincs – tudtuk meg a Decathlontól. Igaz, a francia vállalat nem indított akciót, viszont a Hervishez hasonlóan a vb hivatalos színeiben kapható labdától kezdve a mezekig mindent a megfelelő mennyiségben kínál. A négy budapesti és a három vidéki Hervis áruházban másfél hónapja kezdődött a „vébé”, többek között a mintegy 250 négyzetméteres futballosztályok létrehozásával. Emellett a Hervis legyártatta a részt vevő országok mezeit is, és az eddigiek alapján a cég a bajnokság végéig az itt árusított cikkek forgalmának megháromszorozódását várja.

Hidegen jobb

A televíziók és a sportfelszerelések mellett a hűtőszekrények forgalma is fellendült az áruházakban, miután a focinézés szinte elengedhetetlen kelléke a sör és egyéb szeszes, illetve üdítőitalok, amelyeket be kell hűteni.

Erre a célra több helyütt még speciális, sörcsappal felszerelt hűtőszekrényt is árulnak.

Erre a célra több helyütt még speciális, sörcsappal felszerelt hűtőszekrényt is árulnak.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.