A főváros vezetésének az a célja, hogy 2008-ig, a társaság menedzsmentjével együtt egy új BKV-t hozzon létre - jelentette ki Demszky Gábor a szerdán késő délután megválasztott új BKV-vezérigazgató bemutatása kapcsán tartott tájékoztatón. A főpolgármester pozitívumként értékelte, hogy az új cégvezetőt nagy számú ellenzéki szavazattal választották meg. Mint mondta, a vezetőváltás egy folyamat része. Ennek keretében kényelmes, gyors, a motorizációval versengő tömegközlekedést kívánnak kialakítani. A főpolgármester az egyik fontos feladatnak azt tartja, hogy az önkormányzat a kormánnyal együtt, két éven belül valósítsa meg a tömegközlekedés finanszírozási reformját.
Negatívumként említette, hogy az elmúlt években a városvezetés többször is úgy érezte, hogy tulajdonosként nem tudja hatékonyan ellenőrizni, ösztönözni a vállalatot.
A növekvő állami-önkormányzati támogatások pedig nem eredményeztek érzékelhető javulást - tette hozzá. Szerinte a cég mintha arra rendezkedett volna be, hogy az állam vagy az önkormányzat majd úgyis ad számára pénzt.
Demszky Gábor közölte, hogy az új menedzsmenttől azt várják, hogy március végéig készítsen intézkedési tervet az adminisztratív költség csökkentésére, a 2008-ig bevezetendő tarifareformra és a hosszú távú vállalati bérmegállapodásra.
Június végéig pedig arra várnak programot az új vezérigazgatótól, hogy miként kívánja a BKV helyét megerősíteni az agglomerációs közlekedésben. Demszky Gábor leszögezte, hogy a BKV problémáinak csak egy része pénzügyi jellegű.
Antal Attila a Nógrád Volán vezérigazgatójaként szigorú költséggazdálkodással és új bevételi forrásokkal elérte, hogy a korábban veszteséges cég ma már profitot termel. Korábban a Főtaxi és az Est Taxi élén tevékenykedett. Mintegy tíz éve a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési osztályának elnöke.
Az új vezérigazgató tervei szerint március közepére elkészülhet a BKV hatékonyabb, gazdaságosabb működését célzó stratégia. Ennek kialakításában fontos szerepet szán a civil szervezeteknek és a szakszervezeteknek. Tervei között szerepel, hogy jövő év közepére megalapozza a BKV agglomerációs szerepét.
Ehhez egyeztetéseket kezdeményez a MÁV és a Volán vezetőivel. Az új vezérigazgató fontosnak tartja azt is, hogy az utasok is elmondhassák véleményüket, észrevételeiket a tömegközlekedési változtatásokkal kapcsolatban. E javaslatokat a fővárosi önkormányzat internetes oldalán, a Budapest Portálon (www.budapest.hu) lehet eljuttatni az új cégvezetőhöz.
Hagyó Miklós városüzemeltetési főpolgármester-helyettes az MTI kérdésére elmondta, hogy a főváros vezetése mindent megtesz azért, hogy a BKV finanszírozásáról a kormánnyal meg tudjanak állapodni.
Közölte, hogy a BKV jövő évi költségvetése várhatóan ugyanúgy 95 milliárd forint lesz, mint az idei. Ebből 41 milliárd forint jegybevételre, 32 milliárd forintos állami támogatásra, 17,7 milliárdos állami árkiegészítésre és 4,1 milliárdos egyéb bevételre számítanak, csakúgy, mint az idén. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.