BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért halt meg Katalin? Drasztikus reklámfilmmel sokkol a NANE

Az eddigieknél is drasztikusabb hangvételű reklámfilmmel hívja fel a figyelmet a NANE a nők elleni erőszakra. A Saatchi & Saatchi ötlete nyomán elkészült Temetés című társadalmi célú reklámfilm 2007. január végéig látható a különböző televízió csatornákon. A Film Positive és a ZenithOptimedia együttműködésével létrejött és sugárzott reklámfilm az áldozatok ismerőseinek felelősségére is felhívja a figyelmet.

A film helyszíne egy temetés, ahol egy férfi mond búcsúbeszédet a családon belüli erőszak áldozatává vált fiatal nő, Katalin sírjánál. A párkapcsolati erőszak valóságát megrázó pontossággal visszaadó szavak nyomatékosítják az elkövető és az áldozat közvetlen környezetének felelősségét, és azt, hogy a váratlannak érzékelt felesleges tragédia valójában megelőzhető. Egyben tudatosítják a NANE Egyesület üzenetét, mely szerint a nők elleni erőszak nem lehet tabu Magyarországon.

A film voltaképp egy rendhagyó nekrológ: "Búcsúzzunk el Katalintól, aki oly fiatalon és váratlanul távozott. Búcsúzzunk el úgy, hogy megőrizzük emlékeinkben olyannak, amilyen mindig is volt. Gipsszel a karján, kék-zöld foltokkal a testén, felrepedt ajkakkal, örökké garbóban, napszemüvegben. Ki láthat előre egy ilyen tragikus balesetet, amire nincsen magyarázat? Gyászunkat épp e váratlanság teszi különösen fájdalmassá, az elmondatlan szavak és érzések, melyek most már végleg azok is maradnak." A film a bántalmazott nő környezetének passzivitására és közönyére hívja fel a figyelmet, ami végül tragédiába torkollik.

"Szeretnénk, ha az emberekben tudatosodna, hogy a családon belüli erőszak bármely családban előfordulhat. Az ismerősök, szemtanúk segítségnyújtására is számítunk a családon belüli erőszak megfékezése érdekében" – mondta Wirth Judit, a NANE Egyesület munkatársa. VGO

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.