Közélet

Elégedetlenek az ügyintézéssel a hazai egyetemisták

A színvonalas oktatás, a tudományos hírnév és az egyetem munkaerő-piaci hírneve a három legfontosabb szempont a magyar diákok körében a felsőoktatási intézmény kiválasztásakor, állapítja meg a European Student Barometer 2009 elnevezésű közvélemény-kutatás.

Az idén 22 európai országban végzett felmérés a felsőoktatásban tanulók véleményét tanulmányozta a saját intézményükre vonatkozóan. Egy független berlini kutatóintézet idén 22 ország, 775 felsőoktatási intézményének több mint 195 ezer diákját kérdezte meg arról, hogy mi alapján választották ki, és mennyire elégedettek a saját egyetemükkel, főiskolájukkal. Magyarországról összesen több mint 23 ezer válasz érkezett, közülük csaknem ezer a Szegedi Tudományegyetemről.

A kutatás szerint a három legfontosabb szempont a magyar diákok körében a felsőoktatási intézmény kiválasztásakor az oktatás minősége, a tudományos hírnév és a munkáltatók egyetemről alkotott véleménye, de a gyakorlatorientált képzés, a kurzusösszetétel és az egyetemi élet is döntő lehet a jelentkezési lapok kiöltésekor.

A felmérés során a kutatók továbbá tizenhat szempont alapján vizsgálták a hallgatók elégedettségét. A Szegedi Tudományegyetem hallgatói az oktatás feltételeit és minőségét vizsgáló tizenhat szegmensből tizenkettő esetében elégedettebbek, mint az átlag európai és magyar diákok.

Az európai és magyar átlaghoz viszonyítva a szegedi hallgatók messze jobbnak ítélték meg saját intézményük tudományos hírnevét, pezsgő egyetemi életét és oktatási színvonalát, és sokkal kedvezőbbnek látják a Szegeden szerzett diploma munkaerő-piaci értékét és a város nyújtotta szálláslehetőségeket is.

Ugyanakkor - a hazai diákokhoz hasonlóan - kevésbé elégedettek az egyetemi ügyintézéssel, adminisztrációval, mint a többi európai ország hallgatói. A diákok szívesen vennének részt több gyakorlati kurzuson és az egyetem cégekkel kialakított kapcsolatrendszerét is erősítenék. Az intézmény számítástechnikai és egyéb felszereltségét a válaszadók több mint háromnegyede tartja kiválónak, de 70 százalék az oktatók elérhetőségét és segítőkészségét is nagyra értékelte.

hallgató felmérés felsőktatás oktatás egyetem European Student Barometer
Kapcsolódó cikkek