BUX 40,000.07
-1.19%
BUMIX 3,763.83
-0.30%
CETOP20 1,893.58
0.00%
OTP 8,588
-1.85%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
-1.96%
ZWACK 18,350
+0.82%
-3.19%
ANY 1,580
-0.32%
RABA 1,085
-2.25%
0.00%
-1.69%
0.00%
+0.47%
+0.59%
0.00%
-0.42%
0.00%
-1.41%
OTT1 149.2
0.00%
-1.84%
MOL 2,976
-0.53%
+1.28%
ALTEO 2,380
0.00%
-12.82%
-1.80%
EHEP 1,240
-0.80%
-4.92%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+2.63%
-2.25%
-0.41%
0.00%
-0.35%
-1.80%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-4.76%
NAP 1,240
0.00%
0.00%
-5.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Megszavazták: további 17 milliárdot kap a Margit híd felújítása

A Fővárosi Közgyűlés csütörtökön jelentős többséggel megszavazta azt a városvezetői indítványt, hogy költségvetési átcsoportosítással további 17,1 milliárd forintot biztosítsanak a Margit híd rekonstrukciójához, amelyre a büdzsében csak 13 milliárd forintot terveztek.

Az MSZP és az SZDSZ képviselői mellett nyolc fideszes képviselő is megszavazta a pluszpénzt. Tizenhét fideszes képviselő, köztük Tarlós István frakcióvezető, valamint a KDNP és az MDF tartózkodott a szavazásnál - írja a baon.hu az MTI alapján.

Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes hangsúlyozza, hogy a híd műszaki állapota miatt a felújítás elodázhatatlan. Kifejtette, hogy a magas vállalási árat jórészt a szűk befejezési határidő, a kevés pályázó, az árfolyamkockázat és a főváros által a pályázatba illesztett szigorú kötbérkiírás eredményezhette. Elmondta, hogy egy újabb közbeszerzésre azért nincs szükség, mert a híd műszaki állapota miatt indokolt a mielőbbi munkakezdés. Valószínűleg nem is érkezne új ajánlat, és veszélybe kerülne a 6 milliárdos EU-támogatás is.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy 2011 első felében Magyarország az EU soros elnöke lesz, s ezért a Margit hídra, mint az egyik legnagyobb forgalmú átkelőhelyre, szükség lesz. A közgyűlés által elfogadottak szerint a 17,1 milliárdot az M5-Ipacsfa út közútépítés későbbre halasztásával, a kerékpárutakra szánt források egy részéből és a következő két évben hídfelújításra szánt keretből biztosítanák.

A híd rekonstrukciójának szükségességét az ellenzék sem vitatja - hangsúlyozta Tarlós István Fidesz-frakcióvezető. Rámutatott, hogy nehéz dilemma előtt állnak az ellenzékiek. Nehezen érhető számukra ugyanis, hogy miként nőtt meg a beruházási költség 13 milliárdról 30 milliárd forintra. Mint mondta, igazi csapdahelyzet ez számukra, mivel a hidat fel kell újítani, de erősen elbizonytalanította őket az, hogy a főpolgármester egy még meg sem kezdődött beruházás költségének a felülvizsgálatáért az ÁSZ-hoz fordult.

Demszky Gábor közölte: az ÁSZ-tól azt kérte, hogy szakértői hátteret adjon a felújítás alatt a beruházás költségének a felülvizsgálatához. Jelezte, hogy a pályázat eredménytelensége esetén csúszna a rekonstrukció. Katona Kálmán (MDF) szerint butaság lenne elfogadni ezt az előkészítetlen, szerinte választási jellegű beruházást, amelynek a határideje árfelhajtó hatású. Hagyó Miklós visszautasította azt, hogy politikai vagy kampánycélból végeznék el ezt a beruházást a jövő év augusztusáig.

Tarlós István észrevételezése után a főpolgármester-helyettes úgymond rossz fogalmazása miatt visszavonta azt a korábbi megjegyzését, hogy a költségekbe a kötbérek be vannak építve. Tarlós István furcsállotta azt is, hogy a főpolgármester egy nappal a közgyűlési döntés előtt fordult az ÁSZ-hoz.

Havas Szófia (MSZP) az MTI-nek elmondta, hogy előző napi álláspontján azért változtatott, és szavazta meg a plusz forrást, mivel a közgyűlés elutasította azt a kezdeményezést, hogy a pénzügyi bizottságtól a főpolgármesterhez kerüljenek a nyári szünet idejére a közbeszerzési döntések. Leszögezte: számára ez azért megnyugtató, mivel így nagyobb rálátásuk lesz arra, hogy ki nyerje a Margit híd felújításénak tenderét, mekkora legyen a végösszeg, illetve hogy mit lehet még a tárgyalások során abból a pénzből lealkudni. A közgyűlés a nap során vita nélkül, az MSZP-SZDSZ képviselet szavazataival döntött a fővárosi önkormányzat ez évi költségvetésének újabb módosításáról. Ebben egyebek közt biztosították a Margit híd felújításához szükséges pénzügyi hátteret is.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek