Az IMF kampány megtervezési költsége bruttó 19,6 millió forintba került – válaszolta Semjén Zsolt Novák Előd írásbeli kérdésére. A jobbikos országgyűlési képviselő azt firtatta, hogy mennyibe kerül még az IMF (Nemzetközi Valutaalap) az adófizetőknek. A miniszterelnök-helyettes leírta, hogy az óriás plakátok bérleti 59,8 millió forint volt 2012. október 16. és november 1. között. Országosan 1000 óriásplakátot helyeztek ki, 500 úgynevezett Citylight reklámhordozó felületet, Budapesten 20 buszhátsót és 80 darab teljes oszlopot ragasztottak fel hirdetményekkel.
A „Nem engedünk az IMF-nek” szlogenű kampány egyébként a nyomtatott sajtóban és az elektronikus médiában is megjelent, Semjén erre azonban nem tért ki válaszában.
Az IMF kampány megvalósításával az I.M.G. Inter Media Group Kft.-vel kötött szerződést a Miniszterelnökség még október 8-án lakossági tájékoztatáshoz, médiavásárlási, kreatív tervezési és gyártási, valamint nyomdai kivitelezési feladatok elvégzésére. A tervezett kampányösszeg bruttó 200,815 millió forint volt, végül a megvalósult összeg 199,35 millió forint volt.
Semjén egyébként még azt odavetetett, hogy „a közpénzekkel való felelős gazdálkodás jegyében a Kormány kezdeményezésére az Országgyűlés jelentősen szigorította a közbeszerzésekről szóló törvényt, véget vetve a szocialista kormányok alatti tarthatatlan gyakorlatnak, melynek során milliárdokat tüntettek el a közbeszerzési rendszer kiskapuin keresztül.”
Az I.M.G. Inter Media Group Kft. egyébként rengeteg több értékű szerződést is kötött a kormányzattal, állami cégekkel, intézményekkel. A hvg.hu szerint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság televíziós digitális átállás kommunikációjára kiírt közel kétmilliárdos közbeszerzését egyedüli érvényes ajánlattevőként nyerte meg például a cég. A cég nyerte le többek között a Magyar Turizmus Zrt. belföldi kampányát (1,5 milliárd forint), a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap reklámját (1,5 milliárd forint), a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Új Széchenyi Tervének marketingjét (1 milliárd forint) is, de például a nemzeti konzultációt is mintegy 300 millió forintért reklámozták. A Miniszterelnökség tavaly egyébként bruttó 800 millió forint keretösszegű szerződést kötött az I.M.G. Inter Media Group Kft.-vel médiastratégia-alkotási, médiatervezési és vásárlási, reklámügynökségi, telemarketing és online kommunikációs feladatok elvégzésére.
Az I.M.G. Inter Media Group többségi tulajdonosa 2010 óta az a Patonai Péter, aki az első Orbán-kormány idején a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) elnök-vezérigazgatója volt. Az A38 bulihajót üzemeltető Zászlóshajó Kft. tulajdonosa a Tramite nevű cégen keresztül. 1999–2001-ben közvetlen kapcsolatban állt Simicska Lajos Fidesz-közeli vállalkozóval, aki akkor az állami bank stratégiai szakértője volt. Patonai vezetése alatt volt egyébként Németh Lászlóné, a jelenlegi fejlesztési miniszter volt az MFB igazgatója. 2012 novemberétől a cég egyik alapítója, Somogyi Miklós lemondása óta Tóth Orsolya az I.M.G. Inter Media Group ügyvezető igazgatója.
A Kreatív Online szerint az állam 2012-ben több mint 11 milliárd forintot költött médiafelületek megvásárlására, a pénzek többsége főként Simicska Lajos és Nyerges Zsolt vállalkozók érdekeltségeihez áramoltak.
Világgazdaság Online - É. S.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.