Messi és Ronaldo sem elég az amerikai reklámpiacra
Jelenleg az argentin Lionel Messi és a portugál Cristiano Ronaldo a legnépszerűbb sportolók a világon. A Facebookon Ronaldónak 55 millió, míg Messinek 43 millió követője van, több mind bármelyik más sportolónak a világon. Tavaly a világ legjobban fizetett atlétái között Ronaldo a 9. (42,5 millió dollárral), Messi a 11. (39 millió dollárral) helyen állt (az első az ökölvívó Floyd Mayweather volt 85 millió dollárral). Ronaldo 22 millió dollárt a pályán keresett meg. Többi bevétele a Nike, a Castrol, a Konami és a Clear Shampoo cégek szponzorációjából ered. A Real Madrid játékosának a Nike a főszponzora a cég évente 8 millió dollárt fizet neki. Decemberben újabb szponzorral kötött szerződést, a lisszaboni központú Mobitto mobil marketing céggel
Messi éves jövedelméből 19 millió dollárt köszönhet olyan cégeknek, mint az Adidas, a PepsiCo, az Electronic Arts, a Herbalife. A Barcelona játékosa a portfólióját a Turkish Airways-szel és Procter & Gamble-hez tartozó Head & Shoulders-szel bővítette. Klubjával szerződést hosszabbított nemrég 2018-ig, így játékosként szerzett jövedelme is növekedni fog. Évente 16 millió eurós fizetést fog kapni. Így a világ második legjobban fizetett játékosa lesz, korábban 10,5 millió eurós évi bérével a kilencedik volt.
Globális sikereik ellenére azonban nem tudnak jelentős áttörésre szert tenni a Egyesült Államok marketing piacán. Matt Fleming, a Marketing Arm egyik igazgatója szerint az ország labdarúgást szerető közössége ismeri a két futballsztárt, de ez nem igaz népesség jelentős részére, mivel több sportág is jelentősen megelőzi még a futballt az Egyesült Államokban.
Ebben az országban lehet a legjelentősebb összegeket keresni a reklámmal, és a két futballista messze van még az olyan sportolóktól mint golfozó Tiger Woods, a kosárlabdázó LeBron James, a teniszező Roger Federer, vagy akár a labdarúgó David Beckham. Ők legalább 40 millió dollárt keresnek évente szponzoraik révén.
Az IEG felmérése szerint a sportszponzoráció növekedése az Egyesült Államokban idén elérheti a 6 százalékot, az összege így 13,8 milliárd dollárra növekedhet.
A Marketing Arm felmérése szerint Messit az Egyesült Államokban a vásárlók kevesebb mint 20 százaléka ismeri. Ismertsége olyan amerikai sportolókéval azonos, mint például a baseballban a Texas Rangers dobójátékosa ,Yu Darvish, a Dallas Mavericks kosárlabdázója, O.J. Mayo, vagy az ESPN médiszemélyisége, Trey Wingo. Ronaldo ismertsége 30 százalékos. Az Egyesült Államokban közel ennyire ismerik a már visszavonult golfozót, Gary Playert, a női labdarúgó csillagot, Abby Wambachot, vagy az egyetemi amerikaifutball játékost, Steve Spurriert.
Messi és Ronaldo ismertsége pedig jóval alatta van a legjobb kosárlabda, baseball, vagy amerikaifutball játékosoktól.
Akik viszont ismerik Messit, azoknak a 85 százaléka kedveli az argentin támadót. Ilyen kedveltsége van hírességek közül a kosárlabdázó Kevin Garnettnek, vagy a színész Jonah Hillnek. Ronaldo kedveltsége 80 százalék alatt van, olyan amerikai celebek szintjén van, mint Rob Gronkowski (New England Patriots, amerikaifutball), Dale Earnhardt Jr. (NASCAR, autóversenyző), vagy a már visszavonult Chipper Jones (Atlanta Braves, baseball).
A DBI 2800 hírességet értékelő ranglistáján Messi a legjobb 150 közé került, közel a színész George Clooney-hoz, vagy a golfozó Rory McIlroyhoz. Ronaldo itt a 357. helyen áll a színész Matt Damon, Derek Jeter (New York Yankees, baseball) és a televíziós személyiség Anderson Cooper szintjén.


