Bécs megerősítette művészeti központ pozícióját, 28 ezer látogatóval zárt a Viennacontemporary vásár, több nemzetközi gyűjtő látogatott el a rendezvényre, bevált az új helyszín és a szeptember végére áthelyezett időpont – értékelte az idei bécsi kortárs vásárt az esemény művészeti vezetője, Christina Steinbrecher-Pfandt, annak ellenére, hogy a 19. században vágóhídként és marhavásárcsarnokként működő Marx Halle hatalmas tereiben meglepően kevesen lézengtek szombat délután, ami elméletileg a legfrekventáltabb időszak.
A vásáron felvonultatott anyag sem tűnt izgalmasnak, a standokon korrekt munkákat vonultattak fel a galériák, de igazán nem akadt meg a látogató szeme semmin. Sok volt a papíralapú műtárgy, ami nem a legdrágább kategória, és érzékelhetően visszafogott, már-már unalmasba hajló volt a légkör.
A galériások szerint a közönség körében kevesebb volt az egyszerű érdeklődő, de az európai gyűjtők közül sokan eljöttek, közülük főként a belgákat emelték ki. Az erfurti Rothamel Galéria tulajdonosa sikeres eladásokról számolt be, 5–15 ezer euró közötti árakon értékesítette Eckhardt Hanh műveit.
A budapesti Molnár Ani Galéria az idei Velencei Biennálén kiállító Cseke Szilárd, Mátyási Péter és Mayer Éva munkáiból adott el 1000–4000 ezer euró közötti áron. A moszkvai Regina Gallery a Fast Reaction Group és Sergey Bratkov műveit értékesítette.
A genfi Galerie Mezzanin Christian Mayer művét adta el 28 ezer euróért egy osztrák magángyűjteménynek. A Salzburgban és Párizsban is működő Thaddaeus Ropac, aki kisebb kihagyás után a pakisztáni születésű festő, Imran Qureshi egyéni kiállításával vett részt újra a bécsi vásáron, 16–40 ezer euró között adott el festményeket. A vásáron központi kiállításon mutatkozhatott be és így kiemelt figyelmet kapott Bulgária művészete, amelyet inkább intézmények, mint galériák képviseltek.
Váratlan fordulat volt az év elején, amikor a tulajdonos eladta a korábbi márkanevet, a Viennafairt egy új, de az art fairek világában nem ismeretlen szereplőnek, Wolfgang Pelznek, aki októberben debütál Bécsben, éppen a budapesti Art Markettel egyszerre, időben szélesebb merítésben, a háború utáni modernek felé bővítve a kínálatot, a Frieze példáját követve kortárs és klasszikus kortárs szekcióra bontva az anyagot.
Ennek ellenére Steinbrecher-Pfandt úgy nyilatkozott az artnet szakmai folyóiratnak, hogy nem érez versenyhelyzetet, folytatja az elmúlt három évben megkezdett építkezést, hisz abban az irányban, amelyben halad, a progresszív kortárs művészettel foglalkozó vásárban és a Kelet és Nyugat közti művészeti párbeszédben. Továbbra is a posztszocialista Kelet-Közép-Európára kívánnak összpontosítani, és múzeumi kvalitású reprezentációkkal bemutatni a térség avantgárd irányzatait. Kétségtelen, hogy a koncepció is elsősorban a szakmai közönségre épít, és a nemzetközi gyűjtőkört célozza, ők pedig a galériások szerint is jelen voltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.