Csillagászati bevétel a Star Wars figurákon
A Hasbrónak 2011 óta nem volt olyan jól sikerül negyedéve, mint most: 2015 záró három hónapjában 12,8 százalékkal 1,47 milliárd dollárra tudták növelni bevételeiket az egy évvel korábbihoz képest. A dollár erősödés hatásai nélkül 23 százalékos lett volna a plusz. A nyereség már kisebb, 3,4 százalékos mértékben nőtt, megközelítve a 176 millió dollárt. Az ok: a Star Wars és a Jurassic World sikerfilmek figurái iránti hatalmas kereslet. Csak e két film játékfigurái 570 millió dollárt hoztak a konyhára.
A Csillagok háborújához köthető játékok és emléktárgyak, kellékek eladása egyébként az NPD csoport felmérése szerint tavaly 700 millió dollárt hozott Amerikában, s ennek a döntő részét a Hasbro vitte el. A Star Wars őrületből a hazai fő rivális, a Mattel is profitált, a filmben szereplő Milleniumi Sólyom űrhajó és tartozékai eladása révén, ám számára az igazi üzletet most is a Barbie babák forgalmazása hozta.
A Hasbro „mozifilmes” portfoliója 35 százalékkal hozott többet a tavalyinál, de a hagyományos társasjátékok, köztük a zászlóshajó, a Monopoly-család összesített forgalma is 11 százalékkal haladta meg a 2014 év végit. A két nagy játékgyártót a Bloomberg hírügynökség már összeboronálta, értesüléseik szerint fúziós tárgyalásokat folytatnak egymással, bár ezt egyikük sem volt hajlandó megerősíteni.

