Közélet

Továbbra is a Manchester United a legnépszerűbb a kínai piacon

A Real Madridot és a Bayern Münchent megelőzve továbbra is a Manchester United a legnépszerűbb futballklub Kínában a közösségi médiából gyűjtött adatok alapján.

Hetedszerre készítette el Red Card nevű tanulmányát a Mailman kínai tanácsadócég, melyben az európai futballklubok megjelenését vizsgálja a kínai közösségi médiában – írja a BBC.

Manchester United-szurkolók a csapat 2016-os kínai fellépésén
Forrás: Marcio Rodrigo/Backpage Images Ltd/DPPI/AFP

A klubok között újra a Manchester United végzett az élen, megelőzve a Real Madridot, a Bayern Münchent, az Arsenalt és a Liverpoolt. A játékosok rangsorában a Barcelona sztárja, Lionel Messi több mint egymillió új követőjével átvette a vezetést a Real Madridot erősítő Cristiano Ronaldótól, a harmadik helyen pedig Manchester United fiatal tehetsége, Anthony Martial található. A bajnokságok rangsorát a német Bundesliga vezeti az angol, a spanyol és a francia pontvadászat előtt.

A tanulmány kínai közösségi oldalak (WeChat, Weibo) adataira támaszkodott, valamint figyelembe vették a klubok mérkőzéseinek online nézettségi mutatóit, illetve weboldalaik és mobilalkalmazásaik statisztikáit.

Az európai topklubok számára rendkívüli fontossággal bír az egyre csak növekvő piac, amit az is jól mutat, hogy az elmúlt évben olyan nagymúltú egyesületek nyitottak irodát a távoli-keleti országban, mint a Real Madrid, a Bayern München, a Borussia Dortmund és a Vfl Wolfsburg.

WeChat Weibo sportgazdaság Kína közösségi média Bayern München Real Madrid Manchester United
Kapcsolódó cikkek