BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy év alatt 44 millió liter energiaitalt ittunk

A vizsgaidőszak és a fesztiválszezon felpörgésével párhuzamosan emelkedik az alapvetően népszerű energiaitalok fogyasztása is: értékbeli forgalma 2017. április és 2018. március között 28 milliárd forint fölött mozgott, és a kategóriából 44 millió liternyi fogyott Magyarországon a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. Mindez 9 százalékos értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az ízesítés nélküli üdítő után a tuttifrutti íz a favorit, a mennyiségi forgalom közel hatvan százalékát viszi el ez a kettő – derül ki a Nieslsen közleményéből.

Mind nagyobb lendülettel serkenti magát a magyar: az energia- és sportitalok népszerűsége évek óta folyamatosan növekszik; a kategória rendszerint a Nielsen által mért 90 élelmiszerkategória top 20-as listáján szerepel. Jóllehet, a kategória fogyasztása egész évben kimagasló,

a kora nyári-nyári hónapokban abszolút sláger, a teljes éves forgalom 28 százalékát a vizsga- és fesztiválszezonban vásároljuk.

Az energiaszint felturbózására 28 milliárd forint fölött költöttünk 2017. április és 2018. március között, ez értékben 9 százalékkal több az előző év azonos időszakában mért adatoknál. Mennyiségben 4 százalékkal nőtt a piac, az elmúlt tizenkét hónap során

ez 44 millió liter megvásárolt energiaitalt jelentett.

Az értékbeli forgalom egyharmadáért Budapest és környéke felel, de Északkelet-Magyarországon sem vetik meg az éberséget (a forgalom közel egynegyede itt realizálódik). Délnyugat-Magyarország lakossága ezzel szemben hisz a saját tempó örömében: a régió az összértékesítés mindössze 12 százalékát viszi.

Fotó: AFP

Nem vagyunk finnyásak boltválasztást illetően, hiszen a különféle kereskedői csatornák közel azonos szeletet hasítanak ki a teljes piacból, ám a kisebb szervezett és független boltok kimondottan jól teljesítenek (az összesített értékbeli forgalom közel fele az övék). A diszkontok és benzinkutak „belehúztak”, ez a két csatorna fejlődött a legdinamikusabban, értékben kétszámjegyű növekedést mutatott.

Az energia- és sportitaloknak régóta bérelt helyük van a top 20 élelmiszerkategória között

– mondta Hajdu Csongor, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Nyáron különösen meglódul a kategória értékesítése, amelynél leginkább a 201-250 ml-es kiszerelések és a gyártói márkák tarolnak.”

Ami az ízeket illeti, a hagyományos energiaitalok mellett szeretjük a tuttifrutti ízt, amely kettő az összesített kategóriaeladás közel 60 százalékát adja. Az egyéb ízek, mint alma, szőlő; stb. piaci részesedése értékben elenyésző.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.