Közélet

Fiatal magyar borászok sikereit készítették elő

Második alkalommal valósult meg a Pannon Vinersitas Szabadegyetem több mint száz anyaországi és határon túli fiatal borász, illetve iparági véleményformáló részvételével.

A Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. és a Junibor – Fiatal Borászok Egyesülete immáron második alkalommal valósította meg sikeresen a Pannon Vinersitas Szabadegyetem elnevezésű szőlész-borász rendezvényét, több mint száz anyaországi és határon túli fiatal borász, iparági véleményformáló, illetve szakmai érdeklődő részvételével.

A kétnapos rendezvény fókuszában – építve a tavalyi esemény impulzusaira, illetve a résztvevők visszajelzésire – a borvidékek eredetvédelemhez kapcsolódóan a nemzetközi trendekre és hazai tapasztalatokra épülő kommunikációs és marketing stratégiák, illetve azok különböző eszközrendszereinek reprezentálása állt. A résztvevők továbbá bepillantást nyerhettek a közösségi média nyújtotta PR, illetve értékesítési lehetőségekbe, valamint átfogó tájékoztatást kaptak azok hatékony és eredményes kihasználásáról.

Fotó: Pannon Vinersitas

„Hiánypótló eseményünk amellett, hogy elősegíti egy közös, versenyképes regionális árualap feltérképezését, jelentős közösségformáló erővel is bír, hiszen Erdélytől Felvidékig, Kárpátaljától Muravidékig képviseltették magukat a legkiválóbb fiatal magyar borászok. Célul tűztük ki, hogy a két nap során átadjuk azokat az innovatív ismeretanyagokat, amelyek kiegészülve a korábbi generációk gyakorlati tapasztalataival előrevetítik fiatal borászaink folyamatos fejlődését, jövőbeni sikereit” – fogalmazott Csík László, a Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Az esemény második napján a résztvevőknek lehetőségük nyílt a szakmai előadásokon elhangzottak, gyakorlatban való elsajátítására. Az előadók és a szakértők bevonásával megvalósult workshopok keretében a borászok egy-egy előre meghatározott borrégió egyedi arculatának, illetve marketing és értékesítési stratégiájának kialakításával felmérhették, melyek azok az eszközök, amelyeket a leghatékonyabban tudnak alkalmazni a saját vállalkozásuk fejlesztése érdekében.

Hiszünk benne, hogy a magyar borágazat első generációváltásának kapujában az ehhez hasonló fórumok segítenek gördülékenyebbé és sikeresebbé tenni az átállást, ezért fontosnak tartjuk, hogy részt vegyünk minél nagyobb számban. A közösen megélt problémáinkra, lehetőségeinkre, helyzetünkre, csak közösen adhatunk választ

– mondta Gál Tibor, a Junibor – Fiatal Borászok Egyesületének elnöke.

A Pannon Vinersitas Szabadegyetem a képzések mellett kiváló lehetőséget biztosított a fiatal borászok számára magyar borszakírók, szakértők, étterem tulajdonosok, borkereskedők, illetve a Kárpát-medencei borászközösségek meghatározó véleményformálói előtt való bemutatkozásra is.

bor Fiatal Borászok Egyesülete Pannon Vinersitas Szabadegyetem borászok
Kapcsolódó cikkek