A PlasticsEurope elemzése szerint 2017-ben összesen 64,4 millió tonna műanyag csomagolást gyártottak Európában, aminek 7,4 százaléka, vagyis csaknem 4,8 millió tonna PET (polietilén-tereftalát) csomagolás volt. A kutatás szerint ugyan évről évre növekszik a műanyagfélék újrahasznosítása (2006 és 2016 között 74 százalékkal), sok még a teendő ahhoz, hogy az élelmiszeripari környezetre gyakorolt terhelése csökkenjen, különösen a csomagolásokat illetően – olvasható a Tesco közleményében.
A Tesco néhány hónapja jelentette be:
sajátmárkás termékeinek csomagolását 100 százalékban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi,
aminek máris itt az első lépése: sajátmárkás hűtött italait és smoothie-jai ugyanis már új csomagolásban érhetők el.
Az újrahasznosított műanyagból készült palackokkal az áruházlánc évente csaknem 18 tonnával kevesebb műanyagot használ majd a négy közép-európai piacán, ez itthon mintegy 3 tonnával kevesebb felhasznált műanyagot jelent. A változás hatalmas környezeti előnyökkel jár, még ha a vásárlók számára nem is lesz szembetűnő a különbség: a 250 ml-es és az 1 l-es r-PET palackok 30 százalékban, míg a 750 ml-es r-PET palackok már 50 százalékban tartalmaznak újrahasznosított műanyagokat.
Az r-PET palackok esetében olyan poliészterről van szó, ami részben újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból származó műanyag csomagolóanyagokat tartalmaz, és maga is újrahasznosítható, illetve újrafelhasználható. A Tesco ezzel is az egyik legfontosabb céljaként kitűzött „zárt csomagolóanyag körforgást” támogatja, ami egy olyan csomagolás-menedzsment szisztémát jelöl, amelyben az összes anyagot újra felhasználják, újrahasznosítják, vagy egyéb célokra használják fel, nullára csökkentve a hulladék mennyiségét.
Ezekkel a lépésekkel segíteni akarunk a vásárlóinknak, hogy mindannyian tudatos és felelős döntéseket hozhassanak. Ahogy már korábban is hangsúlyoztuk, elkötelezettek vagyunk abban, hogy csökkentsük a csomagolóanyagok környezetre gyakorolt káros hatását. A sajátmárkás gyümölcsleveink és smoothie-jaink megújult csomagolása remek példa erre
– mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója.
„2019 februárjában jelentettük be törekvéseinket, miszerint 2025-re a sajátmárkás termékeink csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz. 2020-ig pedig újratervezzük a sajátmárkás termékeink csomagolását, valamint kivonjuk a nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagokat. A végső célunk, hogy a működésünkben ne keletkezzen olyan hulladék, ami hulladéklerakóba kerül” – tette hozzá az igazgató.