BUX 52,169.8
-0.34%
BUMIX 4,272.85
-0.82%
CETOP20 2,447.09
-1.80%
OTP 17,300
-2.20%
KPACK 8,500
+2.41%
0.00%
0.00%
0.00%
-4.59%
ZWACK 16,700
+1.21%
0.00%
ANY 1,555
+0.32%
RABA 1,350
-1.46%
-0.20%
-0.59%
-0.59%
-0.80%
-0.90%
-2.91%
+0.48%
-3.45%
+1.38%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,684
+1.21%
+1.16%
ALTEO 2,270
-2.16%
+2.61%
-0.40%
EHEP 1,695
+3.04%
+1.27%
-0.60%
MKB 1,972
0.00%
-1.67%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
+1.89%
0.00%
-4.91%
-2.07%
-1.24%
NUTEX 15.08
-2.46%
GOPD 12,000
-6.25%
OXOTH 4,574
+0.04%
-1.85%
NAP 1,160
-34.83%
0.00%
-4.76%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Újrahasznosítással a környezet szolgálatába állt a Tesco

Újrahasznosított műanyagpalackokból készült palackot használ mostantól sajátmárkás hűtött italai és smoothie-jai csomagolásához a Tesco. Az úgynevezett r-PET palackokban kiszereléstől függően 30-50 százalék az újrahasznosított műanyag aránya, amellyel közép-európai szinten 18, Magyarországon mintegy 3 tonnával csökkenti műanyag felhasználását az áruházlánc.

A PlasticsEurope elemzése szerint 2017-ben összesen 64,4 millió tonna műanyag csomagolást gyártottak Európában, aminek 7,4 százaléka, vagyis csaknem 4,8 millió tonna PET (polietilén-tereftalát) csomagolás volt. A kutatás szerint ugyan évről évre növekszik a műanyagfélék újrahasznosítása (2006 és 2016 között 74 százalékkal), sok még a teendő ahhoz, hogy az élelmiszeripari környezetre gyakorolt terhelése csökkenjen, különösen a csomagolásokat illetően – olvasható a Tesco közleményében.

A Tesco néhány hónapja jelentette be:

sajátmárkás termékeinek csomagolását 100 százalékban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi,

aminek máris itt az első lépése: sajátmárkás hűtött italait és smoothie-jai ugyanis már új csomagolásban érhetők el.

Az újrahasznosított műanyagból készült palackokkal az áruházlánc évente csaknem 18 tonnával kevesebb műanyagot használ majd a négy közép-európai piacán, ez itthon mintegy 3 tonnával kevesebb felhasznált műanyagot jelent. A változás hatalmas környezeti előnyökkel jár, még ha a vásárlók számára nem is lesz szembetűnő a különbség: a 250 ml-es és az 1 l-es r-PET palackok 30 százalékban, míg a 750 ml-es r-PET palackok már 50 százalékban tartalmaznak újrahasznosított műanyagokat.

Fotó: AFP

Az r-PET palackok esetében olyan poliészterről van szó, ami részben újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból származó műanyag csomagolóanyagokat tartalmaz, és maga is újrahasznosítható, illetve újrafelhasználható. A Tesco ezzel is az egyik legfontosabb céljaként kitűzött „zárt csomagolóanyag körforgást” támogatja, ami egy olyan csomagolás-menedzsment szisztémát jelöl, amelyben az összes anyagot újra felhasználják, újrahasznosítják, vagy egyéb célokra használják fel, nullára csökkentve a hulladék mennyiségét.

Ezekkel a lépésekkel segíteni akarunk a vásárlóinknak, hogy mindannyian tudatos és felelős döntéseket hozhassanak. Ahogy már korábban is hangsúlyoztuk, elkötelezettek vagyunk abban, hogy csökkentsük a csomagolóanyagok környezetre gyakorolt káros hatását. A sajátmárkás gyümölcsleveink és smoothie-jaink megújult csomagolása remek példa erre

– mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója.

„2019 februárjában jelentettük be törekvéseinket, miszerint 2025-re a sajátmárkás termékeink csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz. 2020-ig pedig újratervezzük a sajátmárkás termékeink csomagolását, valamint kivonjuk a nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagokat. A végső célunk, hogy a működésünkben ne keletkezzen olyan hulladék, ami hulladéklerakóba kerül” – tette hozzá az igazgató.

Kapcsolódó cikkek