Közélet

A fogyasztók védelmét illetően felkészületlenek a vállalkozások

Az első fél év tapasztalata, hogy szükséges a vállalkozások felkészítése a 21. századi fogyasztóvédelemre – közölte a Budapesti Békéltető Testület (BBT).

Idén az első fél évében 563-an tanácsot, 2366-an vitarendezést kértek a Budapesti Békéltető Testülettől, emellett a testület folyamatosan ellátta az online nemzeti tanácsadó pont feladatait – áll az erről szóló közleményben.

Szintén ebben az időszakban a vitás ügyekből 1178 zárult egyezséggel, 395 volt jogilag megalapozatlan, 125 ügyben ajánlást fogalmaztak meg, 27 esetben nem volt hatásköre a testületnek, 3 ügyben pedig kötelezést fogalmaztak meg.

A legtöbb, 947 esetben kereskedelmi ügyekben jártak el, a fogyasztók többnyire szavatossági, jótállási igények érvényesítésével, illetve internetes vásárlással kapcsolatos problémával fordultak a testülethez.

bíróság, ügyvéd, bíró, jog
Fotó: Shutterstock

Ezt követte a 498 „egyéb szolgáltatás” ügytípus, ahová az elektronikus hírközlési szolgáltatások, parkolási büntetések, autópálya matrica, a repülőjegy-vásárlással összefüggő eljárások tartoznak.

A fogyasztóvédelmi tanácsadás során leginkább a hibás termékekkel kapcsolatos jogokról, az e-kereskedelemről érdeklődtek.

Nem elhanyagolhatóak továbbá a közszolgáltatásokkal, elektronikus hírközlési szolgáltatásokkal, a javító-karbantartó szolgáltatásokkal, kivitelezési szerződésekkel kapcsolatos tanácsadások sem – közölte a Budapesti Békéltető Testület.

vitás ügyek fogyasztóvédelem Budapesti Békéltető Testület
Kapcsolódó cikkek