BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Divat lett a fenntartható luxus

Táskakollekció és fürdőnadrág az óceánok szemetéből, fenntarthatósági stratégia és ökológiailag tudatos startupba való befektetés – egyre több luxusdivatház indul el a környezettudatos működés irányába.

Nem sokkal azután, hogy a Prada bejelentette, 2020-tól felhagy a szőrmehasználattal a kollekcióiban, az olasz divatcég még egy lépéssel tovább ment a környezettudatosság terén:

a tengerekből felszínre hozott, újrahasznosított műanyagból kreálta az új táskakollekcióját.

A Re-Nylon kollekció hat táskát vonultat fel, női és férfidarabokat egyaránt, amelyek az úgynevezett Econyl műanyagból készültek – ezt az újrahasznosított tengeri hulladékot egyebek mellett a Stella McCartney brand is használja. A Prada úgy döntött, hogy 2021-re minden műszálas termékébe újrahasznosított műanyag kerül majd.

Fotó: MW

A Prada csoport kommunikációs igazgatója, Lorenzo Bertelli azt mondta: reményeik szerint egyéb luxusmárkák is a nyomdokaikba lépnek, és elkötelezik magukat a fenntarthatóság mellett. „Csökkentjük a műanyag mennyiségét, és ez nagy hatással van a fenntarthatóságra. Ez nem csak marketingfogás a részünkről, valóban komolyan gondoljuk ezt a hozzáállást” – mondta.

A teljes kollekció környezetbarát, és jól tükrözi a divatház előremutató gondolkodását, amivel gyakorlatilag újrafogalmazza a brandet – írja a Business of Fashion című lap az olasz divatcégről.

Az innovatív anyagokra fókuszálva a cég a kreatív dizájn határait feszegeti, miközben az etikus termék fogalmának is megfelel

– mondta Miuccia Prada, a cég vezető tervezője.

 

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.