Közélet

Koncentrálódnak a stúdiók befektetései

Már csak egyetlen nagy dobás várható idén a Disney-től, ám az is bőven elég ahhoz, hogy igazi sikerként jegyezze be a cég a 2019-es évet a bevételi naplójába. A Bosszúállók majdnem mindent vitt, és a Csillagok háborúja is nagy nézettségre számíthat.

Míg a Disney a Csillagok háborúja-franchise egyes filmjeivel nem járt túl jól, az ugyancsak hozzá tartozó Marvel nagy dobása, a Bosszúállók utolsó része majdnem mindent vitt idén. A forintban számolva nagyjából 800 milliárdos bevételt hozó filmet itthon rekordnak számító 800 ezren látták, ami hozzájárult ahhoz, hogy néhány százalékponttal emelkedjen a hazai mozilátogatottság.

Az új Csillagok háborúja-trilógia utolsó része (december 1-jén kerül a mozikba) pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy az év első részében elért látogatottsági növekedést év végére is megtartsák a moziüzemeltetők.

Fotó: Shutterstock

Vagyis idén nagyjából 4-5 százalékkal nagyobb látogatottsággal zárhatják az évet. Persze kérdés, hogy az őszi szezonban az olyan blockbusterek, mint az Az folytatása, a Joker, a Terminátor sokadik része, a Jégvarázs 2. és a Jumanji új része milyen fogadtatásra lel a magyar közönségnél.

Az már most borítékolható, hogy a legnagyobb durranás az új Csillagok háborúja lesz. Ám a film nem pusztán profit szempontjából érdekes, a nemzetközi fogadtatása nagyban meghatározhatja a Disney Stúdió következő néhány éves filmstratégiáját.

A következő kétéves időszakban négy-öt Marvel-filmet terveznek, de egyik sem olyan nagy cím, mint a Bosszúállók vagy akár a Csillagok háborúja volt.

A következő két év az útkeresésé lehet, és a Marvel átengedi kicsit a terepet a James Bond-, a Mission: Impossible- (M:I) vagy a John Wick-filmeknek. Ez idő alatt viszont ki kell termelődnie egy olyan Marvel-szuperhősös márkának, amely át tudja venni a stafétabotot a Bosszúállóktól. Ez nagy valószínűség szerint A galaxis őrzői lesz, de nagy kérdés, milyen szerepet szánnak középtávon a Fantasztikus 4-nek és persze az újraformált Pókembernek, amely szemmel láthatóan most megtalálta a jó irányt.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatják

Disney marvel
Kapcsolódó cikkek