Közélet

Öthengeres turbómotor a Q3-asban

Öthengeres turbómotor kerül az Audi Győrben gyártott Q3-asába.

Nagyobb légbeömlőkről, az ezek­ben lévő bumeráng alakú betétekről és a színre fújt hűtőrácskeretről lehet egyértelműen azonosítani az RS Q3 és RS Q3 Sportback modelleket, a kerékjáratok 10 milliméteres szélesítése és a nagyobb méretű tetőspoiler csak a hozzáértőknek árulkodik. A lényeg egyébként a kocsi orrába épített 2,5 literes, öthengeres alumínium turbómotor, amely 400 lóerős, 480 newtonméter nyomatékú, ennek köszönhetően az autó 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 kilométerre, a végsebessége akár az óránkénti 280 kilométert is eléri.

Fotó: AM

Áthangolt felfüggesztés, közvetlenebb kormányzás, és pillangószelepes, az öthengeres jellegzetes hangját kiemelő sportkipufogó fokozza az élményt. A szériafelni 20 colos, extraként 21 colos kérhető, elöl 375 milliméteres, perforált, hátul 310 milliméteres, sima féktárcsa található, elöl hatdugattyús a féknyereg, amely fekete vagy piros lehet. Extraként kérhető karbon-kerámia fékrendszer elöl 380 milliméteres tárcsával, a féknyereg itt szürke, piros vagy kék lehet – hátul marad a 310 milliméteres acéltárcsa. Az utastérben új grafikát kapott a digitális műszeregység, RS dizájncsomag rendelésekor pedig kék vagy piros díszcérnával bolondítják meg a gyémántvarrású nappabőrrel burkolt sportülések küllemét.

Audi Auto-Motor
Kapcsolódó cikkek