Adattömegben lavírozhat az autóipar
Hogy elkerüljék a több száz eltérő, egymástól elszigetelt megoldás, adathalmaz és kezelőrendszer okozta túlterhelést, az autópiac vezető szereplői egy olyan platformközpontú megközelítést terveznek alkalmazni, amely lehetővé teszi a többfelhős adatstratégia megvalósítását – derül ki a Dell Technologies és a Frost & Sullivan tanácsadó iroda közös tanulmányából. A tanácsadó cég prognózisa szerint
2030-ra 90 millió önvezető jármű lesz az utakon, és a mobilitási szolgáltatások piacán kétezermilliárd dolláros összbevétellel lehet számolni.
Az autóipari és ahhoz kapcsolódó beszállítócégek felső vezetői elmondták, hogy meglátásuk szerint a legnagyobb lehetőségek az egyes járművek élettartama során keletkező hatalmas mennyiségű és sokféle adat kiaknázásában keresendők.

A Frost & Sullivan tanulmánya szerint ma egy átlagos gépjármű 15–100 értékelhető adatot generál. Ezek segítségével a gyártók 40-50 fogyasztói és üzleti felhasználási lehetőséget dolgozhatnak ki, például a flottakezelés, a biztosítási ajánlatok, a fedélzeti szórakoztatás, a várostervezés és a kutatás-fejlesztés optimalizálása területén. Ezeknek a felhasználási eseteknek a 10-15 százaléka váltható pénzre, és ekkora arányban képesek új bevételi forrásokat teremteni vagy ellensúlyozni a lassulást.
A tanulmány szerint 2030-ra a teljes autóipar összesen egy zettabyte-nyi adatot állít majd elő, minden gépjármű várhatóan napi 10 terabyte-ot, ami 520 millió WhatsApp-üzenetnek felel meg.
Ennek az adatkavalkádnak a hatékony kezelése és feldolgozása fontos eszköz lehet a járműgyártók kezében,
mert új bevételszerzési lehetőségekre ad módot, és emellett differenciált versenyt és üzleti diverzifikációt eredményez.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja!


