Megbukott a bukaresti oxigénadó
Visszatáncolt Bukarest főpolgármestere, s lemondott arról, hogy kitiltsa a belvárosból a súlyosan szennyező gépkocsikat, és emissziós besorolásuk alapján környezetvédelmi illetéket vessen ki a járművekre. A román főváros képviselő-testülete októberben fogadott el rendeletet arról, hogy idén január elsejétől nem hajthatnak be a belvárosba olyan járművek, amelyeknek a légszennyezési besorolása rosszabb az Euro 3-as szabványnál, 2022-től pedig Bukarest teljes területéről kitiltják ezeket.
Emellett a légszennyezés mértékétől függő illetéket vezettek be a Bukarestben regisztrált Euro 3-as vagy rosszabb besorolású gépjárművek számára, a jövő évtől pedig az Euro 4-esekre is. Az előterjesztést tavaly nyáron társadalmi vitára bocsátó Gabriela Firea javaslatára utólag idén márciusig türelmi időt adtak az autótulajdonosoknak az oxigénmatrica beszerzésére.

A Bukarest légszennyezettségének csökkentését, a zöld főváros megteremtésének eszméjét zászlajára tűző szociáldemokrata elöljáró azonban alig egy héttel ezelőtt meglepetésre közvélemény-kutatást tartott a közösségi oldalán, arról kérdezve a lakosokat, egyetértenek-e az oxigénilleték bevezetésével. Az viszont már egyáltalán nem volt meglepő, amikor Firea kedden bejelentette, hogy a felhívására válaszoló 60 ezer hozzászóló 90 százaléka ellenezte a környezetvédelmi díjat. „Az oxigénmatrica más országokban bevált, nálunk a jelek szerint nem működik.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható