BUX 51,325.34
-1.62%
BUMIX 4,158.45
-2.68%
CETOP20 2,361.1
-3.51%
OTP 17,140
-0.92%
KPACK 7,500
-11.76%
0.00%
-7.32%
-0.52%
-3.85%
ZWACK 16,500
-1.20%
+2.68%
ANY 1,530
-1.61%
RABA 1,290
-4.44%
+0.20%
-1.30%
-0.60%
-0.81%
OPUS 213.5
-2.95%
-2.50%
-2.36%
-0.51%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-3.91%
MOL 2,620
-2.38%
-3.12%
ALTEO 2,140
-5.73%
0.00%
-3.64%
EHEP 1,540
-9.14%
+0.83%
-4.19%
MKB 1,972
0.00%
-3.95%
-2.37%
+6.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-14.81%
-5.66%
-3.87%
0.00%
+1.68%
NUTEX 14.96
-0.80%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 4,426
-3.24%
-1.89%
NAP 1,059
-8.71%
-14.90%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Csökkenhet a költséghatár a száguldó cirkuszban

Amennyiben nem kezelik helyesen a krízist, akár négy istálló is csődbe juthat, ami kihat az egész sorozat jövőjére.

A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokságban szereplő csapatoknál 2023-tól 135 millió dollárra (42,2 milliárd forint) csökkenne az idényenkénti költséghatár.

Ross Brawn, a vb sportigazgatója már a hét elején bejelentette, hogy

2021-re vonatkozóan 175 millió dolláros költséghatárt terveztek, de a világjárvány miatt ezt újra kellett tárgyalniuk, és közel a megegyezés a 145 millió dolláros plafonra vonatkozóan.

Terveik szerint ezt további csökkentések követik majd. Brawn kiemelte: a vita tárgyát elsősorban már nem a 2021-es tervezet jelenti, hanem az utána következő évekre vonatkozó maximum összeg.

A BBC – más angol lapokhoz hasonlóan – közölte, hogy

2022-ben már 140 millió dollárban akarják maximalizálni a csapatok költséghatárát, amely a 2023-25 közötti időszakban 135 millió lenne.

Fotó: AFP

Információik szerint a középcsapatok, így például a McLaren számára ez elfogadható. A csapat igazgatója, Zak Brown figyelmeztetett is:

amennyiben nem kezelik helyesen a krízist, akár négy istálló is csődbe juthat, ami kihat az egész sorozat jövőjére.

Ugyanakkor a Ferrari és a Red Bull attól tart, hogy ilyen mértékű csökkentés szakmailag rendkívül visszaveti az autósport elitsorozatát. A Ferrari vezetője, Mattia Binotto szerint a csapatok közötti különbséget tükrözhetné a kétlépcsős költséghatár, de utóbbi bontás egyelőre nincs terítéken.

A lap emlékeztetett: a közelmúltban elfogadott szabály értelmében, amennyiben legalább öt F1-es csapat egyetért valamilyen javaslattal, azt elfogadják, függetlenül a többiek kifogásaitól.

Forma-1-ben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, az azeri és a kanadai viadalt elhalasztották, míg a monacóit és a franciát törölték. Az első futam így július 5-én az Osztrák Nagydíj lehet, ami után következne július 19-én a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj.

Kapcsolódó cikkek