A Coca-Cola elbúcsúzik 200 üdítőmárkájától, azaz a portfóliójának csaknem a felétől – írja a CNN.
Az üdítőital-óriás már korábban közölte, hogy megválna pár kevésbé sikeres termékétől, mint amilyen a Tab, Zico vagy az Odwalla. Csütörtökön azonban megerősítették, hogy
a kivezetés összesen 200 üdítő márkát fog érint.
A termékpaletta csökkentésével a Coca-Colának az a célja, hogy a nyereségesebb termékekre koncentráljon, amelyek jobban illeszkednek az újvonalas “trendi” kategóriába.
Jelentős a különbség a Coca-Cola sikeres és bukdácsoló termékei között, a portfóliójuk kevésbé sikeres fele szinte alig termelt, és az értékesítések csupán 2 százalékát tették ki
- mondta el James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója.
Nem meglepő a lépés, hiszen a cég jelentős pofonokat kapott az új koronavírus-járvány alatt az éttermeket és egyéb vendéglátóhelyeket érintő korlátozások miatt. Többek között ezeknek is az eredménye, hogy
az idei harmadik negyedévben a bevételei 9 százalékkal, 8,7 milliárd dollárral estek vissza.