Tizenegy ígéretes divat- és dizájnipari projekt megvalósulásához biztosít üzleti képzést, szakmai mentorálást és befektetési lehetőséget egy új program. A szervezők célja, hogy az ágazat fellendítése érdekében hazánkban is létrehozzanak egy értékteremtő divat- és dizájnipari startup közösséget – hangzott el az M1 csatorna keddi műsorában.
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója elmondta: a Startup Campus programmal kifejezetten a fiatal vállalkozók ötleteit szeretnék támogatni,
felhívva a figyelmet arra, hogy a technológia jelentősége mennyire kiemelt ebben az ágazatban.
Hozzátette: a program felhívására idén rekordszámú, 61 jelentkező pályázott, közülük 11 csapat jutott be a programba. A nyertes pályázók workshopokon és egyéni mentoráláson fognak részt venni,
majd a legígéretesebb csapatok 15 millió forint kezdőtőkét kaphatnak a Hiventures tőkealapkezelőtől
a program végén, melyről a Hiventures és a Startup Campus szakemberei döntenek.
A felhívásra kis- és középvállalkozások jelentkezhetnek. A támogatással a kialakult nehéz helyzetben az újrakezdéskor versenyelőnyhöz juthatnak a tervezőik – tette hozzá.
Hangsúlyozta: a szektor szereplői a nemzetközi piacokon is megállják a helyüket; ahhoz, hogy a világjárvány okozta kihívások után is felvegyék a versenyt a tőkeerős nemzetközi szereplőkkel, magas szintű technológiai fejlesztésekre van szükségük.
A vezérigazgató elmondta, hogy a divat- és dizájnszektort elsőként érintette a világjárvány, ezen termékek felvásárlása azonnal leállt.
A hazai divat- és dizájnipari vállalkozások bevételének 80 százaléka exportból származott,
ennek az átrendeződése már megkezdődött. Fontossá vált, hogy ebben a helyzetben támogatást kapjanak a szereplők.
A trendek kapcsán Bata-Jakab Zsófia elmondta: a következő időszakban előtérbe fog kerülni a fenntarthatóság a divatiparban. Kevesebb kollekciót fognak gyártani a tervezők és a vásárlók is tudatosabban fognak dönteni.