BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól fogynak a Vöröskereszt saját termékei

A karitatív szektorban újszerűnek számító – kereskedelmi modellt vezetett be a Vöröskereszt, ezáltal milliók folynak be a szervezet kasszájába.

Öt éve indította el a Magyar Vöröskereszt a forrásbővítés új formájának hazai modelljét. A Magyarországon működő karitatív szervezetek közül elsőként azért kezdett kereskedelmi tevékenységbe, hogy az adományok és a szponzoráció mellett a saját márkás termékek értékesítésével előre kalkulálható és szabadon felhasználható anyagi erőforráshoz is hozzájusson. Ebből öt év alatt a vártnál nagyobb összeget, több mint 11 millió forintot tudott olyan karitatív tevékenységekre költeni, amelyek az adományozók körében kevésbé ismertek vagy népszerűek.

A Magyar Vöröskereszt tevékenységi köre rendkívül kiterjedt, a szociális segítségnyújtás mellett a véradásszervezéstől kezdve a katasztrófa-készenléten keresztül az elsősegélynyújtás oktatásáig és népszerűsítéséig számos mást is magában foglal. Az azonban talán nem annyira köztudott, hogy az adományok nem csoportosíthatók át, azokat csak arra lehet felhasználni, amire kapták. Így aztán az olyan kevésbé ismert tevékenységekhez, mint például a keresőszolgálat, nem jutnak elegendő pénzhez, és a szervezet működésének korszerűsítéséhez is szükség van szabadon felhasználható forrásra. Ezért a Magyar Vöröskereszt öt évvel ezelőtt úgy döntött, hogy kialakít egy kereskedelmi modellt, amellyel olyan bevételhez jut, amit szabadon és kalkulálhatóan használhat fel a munkájához. A saját márkás termékek forgalmazásával egyben társadalmi tudatformáló szerepet is vállalt, a jótékonyságot egy egyszerű vásárlói döntéssel tette megvalósíthatóvá. Az új kereskedelmi modell alapján népszerű és keresett termékek árusításába kezdtek. Saját hálózatot nem hoztak létre, hanem ismert gyártókkal, forgalmazókkal és kereskedelmi partnerekkel működtek együtt üzleti alapon. Az induláskor az ötéves tervben 10 milliós bevételt irányoztak elő, a szervezet pedig ma bejelentette, hogy napra pontosan öt év alatt több mint 11 millió forint folyt be saját márkás termékeik értékesítéséből.

A termékek kiválasztásánál a minőség, a praktikum és a kereslet mellett az is szempont volt, hogy valamilyen módon kapcsolódjanak a Magyar Vöröskereszt tevékenységeihez. Voltak köztük olyanok is, amelyek egyedi gyártásban készültek, mint például az édességek, a szaloncukrok. Szlogenként a támogatás szó jelent meg, így az elsőként piacra dobott zseb- és fejlámpák a „látható támogatás” szlogennel futottak, míg a minőségi édességek „finom támogatás” szlogennel kerültek forgalomba. Öt év alatt 16 saját márkás termék került piacra, az említetteken kívül például csíptethető olvasólámpa, kávédesszert, kézfertőtlenítő és folyékony szappan, naptárak és világító kulcstartók. Kereskedelmi tevékenysége kapcsán nyolc kereskedelmi és négy gyártó­partnerrel dolgozott és dolgozik együtt a szervezet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.