A pesti alsó rakpart Kossuth tér és Margit-híd közötti szakaszának megújulásáról szóló közbeszerzési eljárásban megszületett a döntés, május 26 után megköthető a szerződés – közölte a Főpolgármesteri Hivatal hétfőn.
A hivatal szerint ez csupán az első lépés a rakpartok gyalogosbarát megújítása terén, a mintegy 500 méteres szakaszon gyalogos kapcsolat létesül, emellett szélesítik a járdát, növelik a forgalomcsillapított szakaszt és a szalagkorlát is eltűnik az útpálya mellől továbbá fákat is ültetnek.
A sebességhatár 30 kilométer per órásra csökken és egy 4-5 méter széles gyalogos sétány is megvalósul a felújítás keretében,
ami a Carl Lutz rakparton már kiépült sétány folytatása lenne, egy egységes, emberközeli, rekreációs helyszínként szolgáló Duna-part kialakítása céljából.
A sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszához fog illeszkedni, a burkolat gránit kockakőből épül és 35 fát is ültetnek.
A Markó utcai lehajtó támfala a műemlékvédelmi szabályok figyelembevételével megújul, a sétány a tervek szerint a Margit-híd környezetében 5-6 méter széles lesz, a a lépcsős partfal északi végpontjánál egy kiszélesedő térrésszel és az oda vezető új gyalogos-átkelőhellyel.
A híd déli oldalán a sétány középvonalát fasor foglalja majd el. Az Id. Antall József rakparton a Kossuth Lajos tér és a Jászai Mari tér közötti szakaszon kétszer egy sáv marad a közúti forgalomnak, a gyalogos lejutási lehetőséget megkönnyítik a Duna-partra.
Budapest egyedülálló adottságokkal rendelkező város, ám ezt sok szempontból nem tudjuk kellőképpen kihasználni
– közölte a Főpolgármesteri Hivatal, mely a Duna-partra egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni vagy biciklizni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpartot szeretne.