BUX 51,812.11
+0.68%
BUMIX 4,277.08
-1.00%
CETOP20 2,286.44
0.00%
OTP 17,865
+0.42%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+0.28%
-1.30%
0.00%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,565
0.00%
RABA 1,375
0.00%
0.00%
+1.33%
0.00%
-1.57%
OPUS 225.5
-3.22%
+0.22%
-0.24%
0.00%
+1.11%
OTT1 149.2
0.00%
-0.42%
MOL 2,442
+1.08%
-2.06%
ALTEO 1,700
0.00%
0.00%
+0.41%
EHEP 1,780
+0.85%
0.00%
-1.61%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
+0.59%
0.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-2.50%
0.00%
0.00%
0.00%
-1.02%
+0.48%
Forrás
RND Solutions
Közélet

A dizájnercipők bűvöletében

Míg a Wall Street-i bankárok csuklójára méregdrága órák simulnak, a műkereskedők dizájnertáskákat szorongatnak, a Szilícium-völgyben már jó ideje tornacipőben járnak a guruk – írja a Figyelő. A völgy elitje gondosan válogatja meg a viselt darabokat; lehet az 100 dolláros Nike vagy 500 dolláros Lanvin, mindkettőnek más az üzenete. Zuckerberget az előbbiben, Satya Nadellát, a Microsoft CEO-ját az utóbbiban fotózták le.

Jack Dorsey, a Twitter vezérigazgatója van, hogy egy ezerdolláros Adidast kedvel, Jeff Bezost meg 65 dolláros Converse-ben is látták már.

Az elmúlt években jelentősen megnőtt a sportcipők iránti globális kereslet. Az egészségtudatos fogyasztók megfelelő lábbeliket keresnek a különböző sportokhoz, a futástól a túrázásig. Az Egyesült Államokban egy friss tanulmány arról számolt be, hogy a válaszadók csaknem fele vásárolt sportcipőt az elmúlt 12 hónapban, átlagosan 58 dollárért. Az ár azonban nagyban függ a márkától. Az edzőcipő-üzletág felfutása látványos, és semmi sincs, ami ezt fékezné. A globális piacon a Nike, az Adidas és a Puma a legnagyobb márka.

Fotó: Getty Images

A Nike jövedelmi szinttől függetlenül a vásárlók kedvence, a fogyasztók felének van a szekrényében néhány pár lábbeli ettől a gyártótól. 2020-ban a cég 24 milliárd dollár értékben adott el cipőket,

ami több, mint amennyit a Puma és az Adidas együttesen értékesített.

Az elmúlt évszázadban a tornacipők ezerféle jelentést kaptak azzal, hogy ki vásárolta őket. Nagyon eltérő társadalmi csoportok identitását fejezte és fejezi ki. Lehet ez nemzeti, popkulturális, szurkolói, politikai aktivizmus, de a történet új fordulatot vett azzal, hogy a Z generáció számára nem is nagyon létezik másfajta lábbeli. Ezt veszik fel a húszasok a zakóhoz, a spagettipántos nyári ruhához vagy a melegítőhöz. Aztán jött a karantén ideje, amikor egy évig a polcon maradtak az oxford meg a derby cipők, ahogy a magas sarkúak is, és az idősebb generációk szintén „elkényelmesedtek”.

A teljes cikk a Figyelő legfrissebb számában olvasható.

Kapcsolódó cikkek