Döbbenetes akciót hirdetett meg az amerikai Kraft vállalat, amelynek egyik legismertebb és legkedveltebb terméke, a Philadelphia krémsajt már akkora hiánycikk lett az Egyesült Államokban, hogy több városban hetek óta nem lehet hozzájutni.

A termék ráadásul nem csak szendvicsekre finom, de a karácsonyi sajttorta egyik alap hozzávalója. Most épp ezzel kapcsolatban állt elő egy ötlettel a cég: ha valaki vállalja, hogy nem csinál sajttortát a krémsajtból – illetve nem jut hozzá, vagy egy étteremben másmilyen süteményt fogyaszt –, akkor 20 dollárnyi ajándékot, vagy pénzvisszatérítést kap – írja a CNN amerikai hírportál.

A meglehetősen érdekes kampányra egy külön weboldalt is létrehoztak, ahol december 17-én és 18-án lehet jelentkezni.

Összesen 18 ezer szerencsést sorsol majd ki a Kraft, akik ezután megkapják a cégtől a nekik járó 20 dollárnyi ajándékot, vagy pedig az éttermi számlájukon a más jellegű elfogyasztott sütemény után járó 20 dollárnyi visszatérítést.

A Kraftnak ez azért jó, mert így csökkenti a krémsajt iránti óriási keresletet és ezzel enyhülhet az irtózatos készlethiány, másrészt pedig remek reklámfogás is egyben, hiszen úgy is napirenden tartja a Philadelphiát, hogy nem lehet kapni.

Fotó: Shutterstock

Tavaly egyébként az ünnepek alatt 18 százalékkal ugrott meg a kereslet a krémsajt iránt, így érthető a vállalat aggodalma.

A cég beszállítója már múlt héten bejelentette, hogy akkora az alapanyaghiány, hogy időnként kénytelenek leállítani a gyártást. A New York-i bagelesek szintén készlethiányra panaszkodtak, pedig a krémsajt a szendvicseik egyik elengedhetetlen hozzávalója.

A Kraft most jelentős forrásátcsoportosításokkal próbálja megoldani az ellátási hiányt és abban bíznak, hogy hamarosan lesz elég krémsajt minden vásárló számára.