Az MRC és a Billboard adatai szerint 2021-ben az USA-ban az eladott albumok ( az online formátumokat is beleértve) 38,3 százalékát, míg a boltban eladott lemezek több mint 50 százalékát tették ki a bakelitlemezek (41,72 millió eladás a 82,79 millióból) – írja a New Musical Express.

A 2021-ben eladott bakelitalbumok aránya jelentősen megugrott az azt megelőző évhez képest: 

a 2020-ban értékesített 27,55 millió eladott albumhoz képest tavaly már 41,72 millió példányt adtak el a vinyl lemezformátumokból az USA-ban.

A legnagyobb példányszámban eladott hanglemezek közé tartozik Adele "30" című albuma (318 ezer példány), amely novemberi megjelenése ellenére a 2021-es év legnagyobb példányszámban eladott albuma lett az Egyesült Államokban. A ranglista élén állt még Taylor Swift "Red (Taylor's Version)" című lemeze és Olivia Rodrigo debütáló "Sour" című albuma (268 ezer példány).

Adele a Grammy-díj átadón 2012-ben.

Fotó: FREDERIC J. BROWN/ AFP

Az Egyesült Királyságban 30 éve nem adtak el annyi bakelitlemezt, mint 2021-ben, a készlethiány és az árucikkek késése ellenére.

A brit lemezipar (BPI) legfrissebb adatai szerint több mint ötmillió bakelitlemezt adtak el 2021-ben, ami 8 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. 

A 2021-es év eddigi legnagyobb példányszámban eladott bakelitlemeze az ABBA legújabb albuma, a "Voyage" lett, míg Adele "30" és Sam Fender "Seventeen Going Under" című albuma szintén nagy példányszámban kelt el a szigetországban.

A bakelitlemezek lemezek népszerűsége korosztályonként eltérő. Egy tavaly készült tanulmány szerint a Z generáció tagjai több bakelitlemezt vásárolnak, mint az Y generációbeli társaik. Az MRC Data által végzett felmérésben a 13 év felettieket kérdezték a zenével kapcsolatos vásárlási szokásaikról, és a Z generáció – az 1997 és 2012 között született korcsoport tagjai – válaszadóinak 15 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vásárolt bakelitlemezt az elmúlt 12 hónap során.