Egyelőre a vasúti közlekedés zavartalan Magyarország és Ukrajna között, sőt a Magyar Nemzet információi szerint a magyar-ukrán határon az áruforgalom akár meg is duplázódhat, miután az orosz flotta elzárta Ukrajnát a tengeri szállítástól. Tekintve, hogy az ukrán export hetven százaléka – többek között a kenyérgabona, kukorica, illetve vasérc – hajókon távozik az országból, erre elég nagy is az esély.

Fotó: Balázs Attila

Mivel azonban az ukrán vasút, szemben a magyarral, széles nyomtávú pályán üzemel, a kivitel csak átrakókörzeteken keresztül lehetséges. Noha a 80-as években a záhonyi átrakóállomás még 18 millió tonna áru kezelésére volt alkalmas, mára ez 2,5-3 millió tonnára csökkent. Logisztikai szakemberek szerint jelenleg mintegy 6 millió tonna árut képes az állomás kezelni.

A személyforgalom terén a két legnagyobb határállomáson, a záhony-csapin és a beregsurány-asztélyin egyaránt 1-1 órás torlódás alakult ki Magyarország irányába.

Ennél többet kell várni azoknak akik a tiszabecs-tiszaújlaki átkelőhelyen akarnak átkelni, ők két órás várakozásra számíthatnak, míg a lónya-haranglábi átkelőn 1 óra a várakozási idő. A barabás-mezőkaszonyi határállomáson a csütörtök délelőtti órákban félórás volt a torlódás a belépő személyforgalmi sávokon.