BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Orosz oldalról már elkészült az első orosz-kínai vasúti híd

A híd a kivitelező szerint öt hónappal a tervezett határidő előtt épült meg.

Elkészült az Amuron átívelő, Oroszországot Kínával összekötő első vasúti híd orosz része

jelentették szerdán orosz hírügynökségek.

Jurij Trutnyev orosz miniszterelnök-helyettes, a távol-keleti szövetségi körzet elnöki megbízottja a szerdai átadó ünnepségen kijelentette, Oroszország készen áll a forgalom megindítására a hídon, most azt kell megvárni, hogy a kínai partnere is bejelentse az átkelő saját részének megnyitását. Trutnyev szerint a hídnak várhatóan egy hónapon belül meg kell nyílnia és működnie kell, erről külügyi vonalon folynak tárgyalások.

A kínai oldalon most épülnek a fertőtlenítő létesítmények, és ezt követően teljes egészében megnyitjuk a hidat

hangoztatta, hozzátéve, hogy a Nyizsnyelenyinszkoje és Tongcsiang közötti átkelő fontos eleme a keleti közlekedési folyosók fejlesztésének.

A projektet orosz-kínai kormányközi megállapodás keretében valósították meg, a teljes beruházás értéke 12 milliárd rubel (a rubel jelenlegi árfolyamon mintegy 4,82 forint). A híd forgalmi kapacitása évi 24 millió tonna rakomány lesz.

Track Laying Of China-Russia Cross-border Railway Bridge Completed
Fotó: Getty Images/VCG

A létesítmény üzembe helyezése 700 kilométerrel csökkenti az Oroszországból Kína északkeleti részébe tartó teherforgalom távolságát. 

A folyami határátkelők működésének szezonalitása megszűnik, ami növeli a távol-keleti ipar versenyképességét az ázsiai-csendes-óceáni térség piacain.

A híd hossza több mint 2,2 kilométer, amelyből 309 méter az orosz szakasz. A hídátkelőt úgy tervezték, hogy a vonatok kétféle szabványú vasúti pályán haladhassanak: az 1520 milliméteres nyomtávot alkalmazták az orosz, az 1435 milliméterest pedig a kínai gördülőállomány számára. A híd orosz és kínai részének vasúti pályáit tavaly nyáron kötötték össze.

A híd a kivitelező szerint öt hónappal a tervezett határidő előtt épült meg. 

Az építkezés során 2650 tonna hídacélszerkezetet, több mint 12 ezer tonna kiegészítő acélszerkezetet, 28 300 köbméter beton- és vasbetonszerkezetet használtak fel, 3,6 millió köbméternyi töltést töltöttek fel, 24 143 méter vasúti pályát fektettek le és emeltek egy 32 ezer köbméteres védőgátat.
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.