A kanadai kormány felfüggeszti az évi 10 millió kanadai dollár (2,6 milliárd forint) kiadással járó reklámjait a Facebookon és az Instagramon az online hírszolgáltatók fizetési kötelezettségéről szóló új törvény körül a Meta tulajdonában álló platformokkal kialakult vita miatt – közölte szerdán a sajtóügyekért is felelős kanadai örökségvédelmi miniszter.

Logos Of The World
Fotó: AFP

Pablo Rodriguez szerint az ottawai vezetés mindazonáltal lát lehetőséget a vita rendezésére, amely miatt a Meta nemrég bejelentette, hogy nem lesznek elérhetők hírek a Facebookon és az Instagramon Kanadában. 

A kanadai online hírszolgáltatásról szóló törvény, amelyet június 22-én fogadott el a parlament, előírja, hogy a Meta és a Google platformjai csak azt követően publikálhatják más tartalomszolgáltatók híreit, ha erről velük megállapodnak, illetve ezért fizetnek, megosztva a reklámbevételeket. 

Nem adhatunk további reklámdollárokat a Metának, míg nem fizetnek a kanadai hírszolgáltatóknak tisztességes részesedést

– hangoztatta Rodriguez, aki a vonatkozó törvényt maga kezdeményezte. 

„Úgy gondoljuk, van kiút, és hajlandók vagyunk a platformokkal tárgyalni” – tette hozzá a tárcavezető. 

A Meta egyelőre nem reagált a miniszteri bejelentésre. A cég korábban úgy foglalt állást, hogy a vállalat számára a hírek nem jelentenek kereskedelmi értéket, és a hírszolgáltatóknak egyébként is előnyös, ha cikkeiket megoszthatják a Facebookon. 

A kanadai Quebecor telekommunikációs vállalat és a Cogeco rádió szintén szerdán jelentette be, hogy felhagy a reklámtevékenységgel a Facebook és az Instagram felületein, tekintettel arra, hogy a Meta támadja az új jogszabályt.

Elindult a Meta Twitter-gyilkosa, Shakira már hozzá is csapódott

Miután a folyamatos költségcsökkentés és a kritikákra egyre kevésbé nyitott tulajdonos, ötletszerű változtatásai miatt egyre romlik a felhasználói élmény a Twitteren, nem meglepő, hogy megszületett a közösségi oldal versenytársa a Facebook- és Instagram-tulajdonos Metától.