Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint érdemben fel sem vetődött, hogy megmaradjon a buszsáv az Üllői úton a 100E kedvéért – csakhogy ez nem igaz, a Világgazdaság korábbi megkeresésére maga a Budapesti Közlekedési Központ írta a repülőtéri járatot a buszsáv melletti érvként. Balogh Samu szerint „folytatódik a támadássorozat” Budapest első védett biciklisávja ellen – ő volt egyébként, aki azzal vádolta a mentősöket, hogy politikai indíttatásból kritizálják a védett sávot, amely nehezíti a munkájukat a fővárosban.

20230724 Budapest 
Kerékpársáv az Üllői úton
Fotó: Mirkó István MI 
Magyar Nemzet
Fotó: Mirkó István / Magyar Nemzet

A sokat vitatott sáv ügye akkor került elő ismét, amikor a Magyar Nemzet megírta, hogy a pollerek miatt a dugóban araszol a 100E, ezzel jelentős csúszással érkezik az utasokkal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. A BKK ad hoc megoldásként átrajzolta a busz útvonalát, hogy kikerülje az Üllői úti káoszt. A reptéri járatok csúcsidőben az Elnök utca–Diószegi Sámuel utca–Baross utca útvonalon kerülik meg az Üllői út Népliget és a Kálvin tér közti szakaszát.

A busznak ráadásul nem ez az első „ügye”, amiért kerülnie kell: tavaly január 1-jétől a népligeti felüljáró ramaty állapota miatt kell keresztülmennie a parkos területen, ami perceket jelent a menetrendben. Pedig a 100E jelentős bevételt hoz a fővárosnak, egy útra 2200 forint a korábban 1000 forintért kínált vonaljegy ára, az igény pedig egyre nagyobb, hiszen csaknem utolérte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma a járvány előtti szintet.

Azt még Balogh Samu is elismerte, hogy az Üllői úti buszsávok megszüntetése után az ott haladó 100E buszok közlekedése óhatatlanul kiszámíthatatlanabbá válik.

Az viszont tényszerűen nem igaz, hogy érdemben nem vetődött fel a 100E kedvéért megtartott buszsáv ötlete – kivéve persze, ha a BKK szakértőinek véleményét figyelembe sem veszi a főpolgármester csapatának tagja.

A BKK konkrétan azt írta lapunknak:

Az itt járó 100E jelű autóbuszok közlekedésének segítése is indokolja a buszsáv megtartását, amely a turizmus miatt egyre sűrűbben, egyre magasabb kihasználtsággal közlekedik.

Nagy kérdés, hogy mi lesz szeptembertől a csúcsidőszakokban: a BKK honlapja szerint 7 órakor 12 percenként közlekedik a Deák Ferenc tér és Ferihegy között a 100E, 8 órakor 7-10 percenként, 16 és 18 óra között pedig még ennél is gyakrabban, akár 6 perces követési távolsággal.