A 81 helyi oldalt működtető, főként a kormányzati politikusok lejáratásán dolgozó EzaLényeg portál hirdetésével igyekezett előnyhöz jutni a tavalyi országgyűlési választásokon az ellenzéki összefogás – tudta meg a Magyar Nemzet.

A lap írása szerint az ellenzék főként a baloldali fellegvárakban nem sajnálta a pénzt az EzaLényeg anyagainak népszerűsítésére, így például a miskolci oldal 463 cikkét 11,5 millió forinttal tolták meg, míg Pécsen 9,2 millió forintot költöttek 1976 tartalom népszerűsítésére. Azonban a részben külföldi eredetű tízmilliókból csak néhány mandátumot sikerült megszerezniük a csatatér-választókerületekben, azokat is csak szűk többséggel.

Pécs, 2022. április 3.Tóth Bertalan, az MSZP társelnöke, a párt parlamenti frakcióvezetője a pécsi Istenkúti Közösségi Házban kialakított szavazókörben az országgyűlési választáson és gyermekvédelmi népszavazáson 2022. április 3-án.MTI/Varga György
Szavazókör Pécsett
Fotó: Varga György / MTI

A pécsi Mellár Tamás például 51 597 érvényes leadott szavazat mellett csak 1153-mal kapott több voksot, mint a második helyezett kormánypárti jelölt, 

míg Kunhalmi Ágnes Pestszentlőrincen ennél is szorosabb győzelmet aratott, noha az EzaLényeg XVIII. kerületi kiadásának írásait több mint 7,5 millió forintból reklámozták.

Az április 3-i választást követően szinte egyáltalán nem hirdetett az EzaLényeg-lapcsalád, így például Miskolcon és Pécsett sem. A Magyar Nemzet szerint az EzaLényeg-médiabirodalom mögött álló Oraculum 2020 Kft. közel kétmilliárd forintot kapott külföldről, az Action for Democracy nevű, Korányi-féle szervezettől és egy homályos svájci alapítványtól. 2019. és 2022. április 3. között a vállalkozás tartalmainak népszerűsítésére mintegy háromnegyed milliárd forint juthatott.