BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Karácsony Gergely szerint szinte sehol nem csökkentek úgy a dugók, mint Budapesten

Karácsony Gergely szerint a kormánymédia állításával szemben nemhogy nőttek volna a dugók a fővárosban, sokkal inkább csökkentek.

A lakájmédia apokaliptikus képet kíván festeni Budapest közlekedéséről. Nehéz dolguk van, ugyanis az adatok egészen mást mutatnak. Íme, néhány tény Budapest „szörnyű” dugóhelyzetéről ezzel kezdi posztját Karácsony Gergely főpolgármester.

20230606 BudapestElkészült a Corvin Palace homlokzata Felújított homlokzatot leleplező ünnepség Eredeti állapotában látható újra az egykori Corvin Áruház 1967-ben alumíniumburkolattal eltakart homlokzata. A 20 ezer négyzetméteres műemlék épületben az üzletek augusztus végén nyitnak meg.Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG A képen: Karácsony Gergely főpolgármester 20230606 Budapest
Elkészült a Corvin Palace homlokzata 
Felújított homlokzatot leleplező ünnepség 
Eredeti állapotában látható újra az egykori Corvin Áruház 1967-ben alumíniumburkolattal eltakart homlokzata. A 20 ezer négyzetméteres műemlék épületben az üzletek augusztus végén nyitnak meg.

Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG 
A képen: Karácsony Gergely főpolgármester
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A TomTom navigációs rendszerek műszeres mérései szerint 2022-ben Budapesten 9 százalékkal kevesebb időt töltöttek az autóval közlekedők torlódásban, mint 2019-ben. Sőt, az európai fővárosok közül csak Pozsonyban mérséklődtek ennél nagyobb arányban a dugók

fogalmazott a városvezető, hozzátéve, Tarlós István második főpolgármesteri ciklusában viszont meredeken növekedett a kényszerűen eltöltött várakozási idő Budapesten. „Nem véletlenül. Az akkori városvezetés elhitette a budapestiekkel, hogy korlátok nélkül autózhatunk a városban. Ennek meg is lett az eredménye: hosszú kocsisorok a forgalmas útszakaszokon.” 

Majd azzal folytatja, hogy  ezzel szemben „mi elsősorban fenntartható alternatívát biztosítunk az autózás mellé: megfizethető és versenyképes közösségi közlekedést, biztonságos és komfortos biciklizést és egyre több helyen, megfelelő környezetben történő gyaloglást. Természetesen a dugók számát ezer más körülmény is befolyásolja, de egy modern nagyvárosban egyszerűen hazugság az autózást propagálni a városlakók számára. Ahogy az is hazugság, hogy egyre több dugó lenne Budapesten.”

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.