A lakájmédia apokaliptikus képet kíván festeni Budapest közlekedéséről. Nehéz dolguk van, ugyanis az adatok egészen mást mutatnak. Íme, néhány tény Budapest „szörnyű” dugóhelyzetéről – ezzel kezdi posztját Karácsony Gergely főpolgármester.
A TomTom navigációs rendszerek műszeres mérései szerint 2022-ben Budapesten 9 százalékkal kevesebb időt töltöttek az autóval közlekedők torlódásban, mint 2019-ben. Sőt, az európai fővárosok közül csak Pozsonyban mérséklődtek ennél nagyobb arányban a dugók
– fogalmazott a városvezető, hozzátéve, Tarlós István második főpolgármesteri ciklusában viszont meredeken növekedett a kényszerűen eltöltött várakozási idő Budapesten. „Nem véletlenül. Az akkori városvezetés elhitette a budapestiekkel, hogy korlátok nélkül autózhatunk a városban. Ennek meg is lett az eredménye: hosszú kocsisorok a forgalmas útszakaszokon.”
Majd azzal folytatja, hogy ezzel szemben „mi elsősorban fenntartható alternatívát biztosítunk az autózás mellé: megfizethető és versenyképes közösségi közlekedést, biztonságos és komfortos biciklizést és egyre több helyen, megfelelő környezetben történő gyaloglást. Természetesen a dugók számát ezer más körülmény is befolyásolja, de egy modern nagyvárosban egyszerűen hazugság az autózást propagálni a városlakók számára. Ahogy az is hazugság, hogy egyre több dugó lenne Budapesten.”