Fokozzák az ellenőrzést a webáruházaknál és a futárcégeknél
A nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot, miután a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben – derül ki a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményéből.

Miközben egyes csomagokat hetek óta nem szállítanak ki a vásárlóknak, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek, vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik, így a vásárlók széles köre szenved súlyos károkat. A tárca ezért felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.
Az év első felében közel háromszáz vizsgálat lefolytatására került sor, jelentős, 78 százalékos kifogásolási arány merült fel, elsősorban tájékoztatási kötelezettség megsértéséből adódóan. A vizsgálat keretében eddig közel 70 millió forint összegben került sor fogyasztóvédelmi bírság kiszabására.
A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóság mindent megtesz annak érdekében, hogy a magyar családokat ne érhesse anyagi kár az online rendelésekkel összefüggésben – hangsúlyozta közleményében a szaktárca.
Megérkezett hazánkba a régió legnagyobb online piactere
Az Allegro, a legnagyobb európai hátterű platform belépett a magyar piacra az Allegro.hu elindításával. A cég több mint százötvenmillió ajánlatot kínál a honlapján. Az online piactér emellett lehetőséget biztosít a hazai e-kereskedőknek is, hogy bővítsék online jelenlétüket.