
A fogyasztók nem hisznek a cégek fenntarthatósági törekvéseiben
Egyre elhivatottabbak a cégvezetők a fenntarthatósági célok eléréséért– derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb riportjából. A kutatás szerint a menedzserek 84 százaléka idén úgy nyilatkozott, hogy szervezete teljesíti a kibocsátás csökkentésére irányuló célkitűzéseit, és csak kevesebb mint tizedük mondta, hogy elmaradásban van.

Fotó: Shutterstock
Újrahasznosítás és vízgazdálkodás fókuszban
A szervezetek igyekeznek minimálisra csökkenteni a környezetre gyakorolt negatív hatásukat, a vezetők háromnegyede nyilatkozta, hogy gyártási stratégiájának egyik fő szempontja a termékek újrahasznosítása, szemben a 2022-es 53 százalékkal. Ezen túlmenően a cégvezetők háromnegyede vezetett be vízgazdálkodási programot, szemben a 2022-es 55 százalékkal.
Mindez azt tükrözi, hogy a fenntarthatósági projektek a jelentős ellenszél ellenére 2024-ben is folyamatos lendületben maradnak
– jelentette ki Cyril Garcia, a Capgemini globális fenntarthatósági, felelősségvállalási vezetője. Persze ez fontos is, hiszen a bizalom és a hitelesség fogyasztók körében történő kiépítésének legjobb módja, ha kézzelfogható eredményeket produkálnak.
Fogyasztók: kamu az ESG
Másképpen látják az ESG-kérdést a fogyasztók.
A kutatás szerint a fogyasztók háromnegyede elvárja, hogy a vállalatok 2024-ben nagyobb szerepet vállaljanak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében. Ezen túlmenően a fogyasztók minden eddiginél szkeptikusabbak a vállalati fenntarthatósággal kapcsolatban. Több mint 50 százalékuk gondolja úgy, hogy a szervezetek zöldre mossák fenntarthatósági kezdeményezéseiket, szemben a 2023-as 33 százalékkal.
Világszerte a cégvezetők 73 százaléka egyetért abban, hogy az Európai Unió vállalatok fenntarthatósági jelentéstételéről szóló irányelve (CSRD) javítja a fenntarthatóság mérési és nyomon követési lehetőségeit. A szervezetek azonban továbbra is „titkolják” lépéseiket, azaz az ESG jelentések továbbra se teljesek, és sokszor késnek.

 




