Jön a kombinált jegy a Budavári Siklóra és a körjárati hajókra
Március elsejétől új, kedvező árú kombinált jeggyel is utazhatnak az UNESCO világörökség-listáján szereplő Budavári Siklón és a különleges budapesti panorámát kínáló BKV körjárati hajókon a főváros látnivalói iránt érdeklődők – közölte a BKV. A cég emlékeztet: a Budavári Sikló, eredeti nevén Budai Hegypálya 1870-ben, 155 éve kezdte meg működését.

A megnyitásakor gőzhajtású gépekkel üzemelő közlekedési eszközt többször modernizálták az eltelt másfél évszázad alatt. A 2021 augusztusa és 2022 februárja között zajlott, teljes körű pálya- és jármű-rekonstrukciónak köszönhetően a jó ideje elektromos motorokkal hajtott Sikló megfelel a legszigorúbb műszaki és balesetvédelmi követelményeknek, és a kocsik hibátlan esztétikával elevenítik meg az elmúlt korok hangulatait.
A hazai és külföldi turisták által egyaránt közkedvelt sikló alsó, Clark Ádám téri állomása könnyű sétával megközelíthető a BKV Várkert Bazár kikötőjéből. A BKV körjárati hajói 2024 nyara óta közlekednek a Kossuth Lajos tér és a Petőfi tér között, és Budapest belvárosán körbehajózva egyedi szemszögből mutatják meg a főváros csodálatos látványát, történelmi helyszíneit, kiemelkedő építészeti alkotásait.
A körjárat megáll a Margitsziget Centenáriumi emlékmű, a Batthyány tér, valamint a Várkert bazár kikötőben, és hop on, hop off jelleggel jár köztük. Március elsejétől a két népszerű szolgáltatás egy kombinált jeggyel is igénybe vehető az alábbiak szerint:
- Teljes árú siklóretúrjegy plusz hajó (körjárat) jegy: 6500 forint
- Kedvezményes árú (3–14 éves korig) siklóretúrjegy plusz hajó (körjárat) jegy: 2500 forint
A jegyeket a sikló alsó és felső állomásának pénztáraiban, illetve a hajók fedélzetén lehet megvásárolni kizárólag bankkártyás fizetéssel, és a BKV esti sétajárataira nem érvényesek. A jegyek harminc napig felhasználhatók, így annak sem kell aggódnia, akinek a sok látnivaló miatt nem fér bele egyetlen napba a siklózás és a dunai hajózás.
További információk magyar és angol nyelven a BKV honlapján érhetők el.
Ez az igazság a budapesti orosz metrókocsikról: tiszta vizet öntött a pohárba a BKV
2014-ben a kormány – miután megvizsgálta az M3 metróvonal felújításával kapcsolatos fővárosi javaslatokat – a szerelvények felújításának támogatásáról döntött, állami kezességvállalással. Az orosz cég újragyártotta, és nem pedig felújította a kocsiszekrényeket, mivel a Metrowagonmash túlságosan rossz állapotúnak találta őket.