Nagyot változott a személyi okmányok ügyintézése
Február 1-jétől módosult egyes okmányok kiállításával és postai kézbesítésével kapcsolatos igazgatási szolgáltatási díja – hívja fel a figyelmet a Szilveszter napján megjelent rendeletre a Bama. Azonban a Kormányzati Tájékoztatási Központ felhívta a figyelmet, hogy a személyi igazolvány kiállítása és lejárat utáni pótlása továbbra is ingyenes lesz. Akkor azonban fizetnünk kell érte, ha elveszítettük.

Személyi: jobb nem elveszíteni
A február 1-jén lép hatályba lépett rendeletből kiderül , hogy az okmányok kiállítása – bizonyos esetekben – továbbra is ingyenes lesz. Fizetni csak akkor kell, ha – mint az említett esetben – valaki a lejárati határidőn belül elveszíti az okmányát. Az ingyenesség eseteit a december 20-án a Magyar Közlönyben megjelent, a digitális államról és az okmányok digitalizációjáról szóló törvény szabályozza, a rendeletet a törvénnyel együtt kell értelmezni.
Így alakulnak az igazolványárak 2025-ben
Változik néhány okmány ára. A Bama által közzétett táblázatban látható a lakcímkártyán kívül az útlevél igénylésének díja is.

Önkormányzat helyett járási hivatal
A díjszabáson túl változott a lakcímkártya ügyintézése is a hónap elejétől: ez ezentúl kizárólag a járási hivatalokban intézhető. Megszűnik a jegyzők hatásköre, az önkormányzatnál már nem lehet lakcímbejelentést intézni, ezentúl a járási hivatalokban lehet lakcímet bejelenteni. Az adatmódosításokat (például a névváltoztatást) csak a lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti járási hivatalok végzik.

