BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

BKK-rendészet: százmilliókat költenek rá, elérhetőségük viszont szinte titok

Karácsony Gergely korábban azt mondta, hogy márciustól a BudapestGO alkalmazásban is lehet segítséget kérni, de egyelőre elérhetetlen ez a funkció. Ez még nem fért bele a BKK-rendészet több százamilliós költségvetésébe.

Január elsején megalakult a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat, amely a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóságának (FÖRI) rendészeti osztálya, valamint a BKK és a BKV személy- és vagyonőreinek egyesített testülete.

BKK-rendészet
BKK-rendészet: Karácsony Gergely korábban azt mondta, hogy márciustól a BudapestGO alkalmazásban is lehet segítséget kérni, de egyelőre elérhetetlen ez a funkció / Fotó: Nyirő Simon / BKK

A szolgálat célja, hogy a nap 24 órájában felügyeli a rendet a BKK járatain, és az ígéret szerint az egységeket irányító, 0–24 óráig működő diszpécserközpont biztosítja a gyors reakciót.

Karácsony Gergely főpolgármester a szolgálat megalakulásakor azt is mondta, hogy márciustól a BudapestGO alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak is a közvetlen jelzésre,

a segélyhívó funkció azonban még mindig nem elérhető.

A Főpolgármesteri Hivatal a HVG-nek küldött tájékoztatásából kiderült, hogy januárban 

közel 1500, vagyis majdnem napi 50 alkalommal intézkedtek a BKK-rendészet munkatársai. Ez idő alatt a rendészek több mint 15 járművet és 21 ezer megállót ellenőriztek. 

A BKK rendészeti osztály 39 fővel kezdte meg működését (33 rendész és 6 rendőr), jelenleg pedig 36 rendésszel és 6 rendőrrel, azaz összesen 42 fővel dolgozik a testület. 

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője lapunknak elmondta, hogy a főváros valóban márciusra ígérte az applikációnak az integrációját, ami eddig még nem történt meg, egyelőre nem lehet tudni, hogy mi a csúszás oka. 

A politikus a közösségi oldalán jelezte, hogy  a közgyűlés októberben fogadta el a javaslatára a BKK-rendészet megalakulását. „Azóta olyan a városvezetés hozzáállása ehhez, mintha a fogukat húznák. Már rég működnie kellene a BKK-rendészetnek, de pont a valódi végrehajtás megy rendkívül döcögősen – és még finoman fogalmaztam” – írta a Facebookon

Azt írta, hogy bármilyen rendzavarást, utazási szabályokkal ellentétes magatartást látnak az utasok,

hívják  a Fővárosi Önkormányzati Rendészet 24 órás diszpécserszolgálatát a városvezetés által gondosan titkolt 06-1-301-7500 telefonszámon.

A politikus azt a tájékoztatást kapta, hogy a elréhetőséget elméletben a BKK járatain, megállóiban is fel lenne tüntetve, idáig azonban ez sem történt meg. 

Vitézy Dávid a Világgazdaságnak elmondta, hogy a javaslatára 

700 millió forint van a költségvetésben a rendészet működtetésére,

hozzátette, hogy a létszám feltöltése azonban vontatottan halad, pedig ebből a forrásból 75 főre már a rendőrséggel versenyképes fizetést tudna adni a FÖRI. 

Korábban Vitézy Dávid mint főpolgármester-jelölt ígérte meg, hogy BKK-rendészetet hoz létre.

A politikus akkor azt mondta, hogy a BKK-rendészet éjjel-nappal segít majd, hogy rend és tisztaság legyen a járműveken. Vitézy vállalta, hogy a rendészek a járművezető vagy az utasok bejelentése alapján 15 percen belül odaérnek a főváros bármely pontjára.

A politikus egy másik bejegyzésében arra mutatott rá, hogy miközben a városvezetés munkaerőhiányra hivatkozik a BKK-rendészet elindítása kapcsán, egy nappal korábban a Budapesti Közművek vezérigazgatója ennek éppen az ellenkezőjét állította. Vitézy szerint úgy tűnik, hogy a BKK-rendészet „csendes szabotálása” zajlik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.