BKK-rendészet: százmilliókat költenek rá, elérhetőségük viszont szinte titok
Január elsején megalakult a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat, amely a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóságának (FÖRI) rendészeti osztálya, valamint a BKK és a BKV személy- és vagyonőreinek egyesített testülete.

A szolgálat célja, hogy a nap 24 órájában felügyeli a rendet a BKK járatain, és az ígéret szerint az egységeket irányító, 0–24 óráig működő diszpécserközpont biztosítja a gyors reakciót.
Karácsony Gergely főpolgármester a szolgálat megalakulásakor azt is mondta, hogy márciustól a BudapestGO alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak is a közvetlen jelzésre,
a segélyhívó funkció azonban még mindig nem elérhető.
A Főpolgármesteri Hivatal a HVG-nek küldött tájékoztatásából kiderült, hogy januárban
közel 1500, vagyis majdnem napi 50 alkalommal intézkedtek a BKK-rendészet munkatársai. Ez idő alatt a rendészek több mint 15 járművet és 21 ezer megállót ellenőriztek.
A BKK rendészeti osztály 39 fővel kezdte meg működését (33 rendész és 6 rendőr), jelenleg pedig 36 rendésszel és 6 rendőrrel, azaz összesen 42 fővel dolgozik a testület.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője lapunknak elmondta, hogy a főváros valóban márciusra ígérte az applikációnak az integrációját, ami eddig még nem történt meg, egyelőre nem lehet tudni, hogy mi a csúszás oka.
A politikus a közösségi oldalán jelezte, hogy a közgyűlés októberben fogadta el a javaslatára a BKK-rendészet megalakulását. „Azóta olyan a városvezetés hozzáállása ehhez, mintha a fogukat húznák. Már rég működnie kellene a BKK-rendészetnek, de pont a valódi végrehajtás megy rendkívül döcögősen – és még finoman fogalmaztam” – írta a Facebookon.
Azt írta, hogy bármilyen rendzavarást, utazási szabályokkal ellentétes magatartást látnak az utasok,
hívják a Fővárosi Önkormányzati Rendészet 24 órás diszpécserszolgálatát a városvezetés által gondosan titkolt 06-1-301-7500 telefonszámon.
A politikus azt a tájékoztatást kapta, hogy a elréhetőséget elméletben a BKK járatain, megállóiban is fel lenne tüntetve, idáig azonban ez sem történt meg.
Vitézy Dávid a Világgazdaságnak elmondta, hogy a javaslatára
700 millió forint van a költségvetésben a rendészet működtetésére,
hozzátette, hogy a létszám feltöltése azonban vontatottan halad, pedig ebből a forrásból 75 főre már a rendőrséggel versenyképes fizetést tudna adni a FÖRI.
Korábban Vitézy Dávid mint főpolgármester-jelölt ígérte meg, hogy BKK-rendészetet hoz létre.
A politikus akkor azt mondta, hogy a BKK-rendészet éjjel-nappal segít majd, hogy rend és tisztaság legyen a járműveken. Vitézy vállalta, hogy a rendészek a járművezető vagy az utasok bejelentése alapján 15 percen belül odaérnek a főváros bármely pontjára.
A politikus egy másik bejegyzésében arra mutatott rá, hogy miközben a városvezetés munkaerőhiányra hivatkozik a BKK-rendészet elindítása kapcsán, egy nappal korábban a Budapesti Közművek vezérigazgatója ennek éppen az ellenkezőjét állította. Vitézy szerint úgy tűnik, hogy a BKK-rendészet „csendes szabotálása” zajlik.


