BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ez minden várakozást felülmúl: már el is indult a Fehér Lótusz hatás

Nem kellett sokat várni, a harmadik évad mindössze egyetlen epizódja elég volt ahhoz, hogy elindítsa az átfoglalás-cunamit. Eddig ennél lassabb volt a rajongói reakció.

A Fehér Lótusz (White Lotus) fellendítette a forgatási helyszínek idegenforgalmát, azonban ezt a hatást az adott évad befejezése után lehetett érzékelni – eddig. A sorozat körüli hájp minden bizonnyal erősödik, ugyanis ahhoz, hogy izzon a telefon a thaiföldi Four Seasons és Anantara üdülőhelyeken, elég volt, hogy egyetlen epizód felkerüljön a MAX streamingcsatornára. Hamarabb jön a rajongói reakció. 

2023 Time 100 Gala
Jennifer Coolidge, a Fehér Lótusz sztárja. A rajongói reakció egyre hamarabb elindul / Fotó: AFP

Ha nem lenne elég az új foglalások körüli sorban állás, a már meglévő foglalások felminősítése is jellemző.

JJ Assi, a Four Seasons Koh Samui vezérigazgatója (ahol a White Lotus 3. évadának nagy részét forgatták) azt mondta a Bloombergnek, hogy néhány nappal az első rész bemutatása után sorban állnak a vendégek, hogy a hagyományos hotelszobára vonatkozó foglalásukat három hálószobás rezidenciára váltsák. Persze a luxust nem adják ingyen, ezek a rezidenciák éjszakánként 10 ezer dollárba kerülnek, s komornyikok, illetve úszómedencék is járnak hozzájuk. Assi szerint azonban a félreértések elkerülése végett azonnal tisztázzák, hogy 

a filmmel ellentétben majmok nem kószálnak szabadon a területen.

Nem panaszkodtak eddig sem

A 71 szobás komplexum csaknem százszázalékos kihasználtsággal üzemel, ami a sorozatnak köszönhető. Persze a Fehér Lótusz előtt sem volt sokkal kisebb a töltöttség arányuk: 80-90 százalék körül mozgott. 
A Four Seasons vezérigazgatója, Alejandro Reynal a Bloombergnek elismerte: bár nem volt szükségük az üzlet fellendítésére, de valóban megugrott az érdeklődés a film óta. A vendégek pénztárcája valóban tágabbra nyílik: 

volt, aki azt mondta, a pénz nem számít, de mindenképpen azt a rezidenciát szeretné, amiben Walton Goggins és Aimee Lou Wood forgattak.

„Egy 2-3 ezer dolláros éjszakánkénti szobából hirtelen 7 ezer dolláros, éjszakánként 8 ezer dolláros foglalás lesz, vagy egyenesen egy 10 ezres rezidenciára vonatkozó” – mondja. A helyzetet jól illusztrálja, hogy 

négy alkalmazottal ki kellett bővíteni a portát, 

mert egyre több érdeklődő e-mailt kapnak, és megugrott a kérések száma is – ez Assi szerint bizonyosan a sorozatnak köszönhető „Elsődlegesek nyilván a vendégeink, de megengedjük, hogy kívülről is bejöjjenek, és használják medencéinket, és vízi bárjainkat. Naponta tíz külső vendéget várunk fejenként 150 dollárért. A legtöbbjük rögtön meg a medence végében található zöld falhoz, amelyet a következő felirat díszít: The White Lotus Bar.

Assi panaszkodik is: 

Félek, és nem teszek fel semmit az Instagramra, ugyanis már így is nagy a tolongás,

most azokat a napokat éljük, amikor nem kell reklám.

Thaiföld népszerű

Thaiföld általános népszerűsége is növekszik, a Black Tomato Ltd. luxusutazási iroda az idei év első négy hónapjában 44 százalékos emelkedésről számolt be thaiföldi eladásaiban, míg az árak körülbelül 15 százalékkal emelkedtek a tavalyi évhez képest. Az ország turisztikai szakértői évi 20 százalékos látogatottság növekedésre számítanak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.