Ez minden várakozást felülmúl: már el is indult a Fehér Lótusz hatás
A Fehér Lótusz (White Lotus) fellendítette a forgatási helyszínek idegenforgalmát, azonban ezt a hatást az adott évad befejezése után lehetett érzékelni – eddig. A sorozat körüli hájp minden bizonnyal erősödik, ugyanis ahhoz, hogy izzon a telefon a thaiföldi Four Seasons és Anantara üdülőhelyeken, elég volt, hogy egyetlen epizód felkerüljön a MAX streamingcsatornára. Hamarabb jön a rajongói reakció.

Ha nem lenne elég az új foglalások körüli sorban állás, a már meglévő foglalások felminősítése is jellemző.
JJ Assi, a Four Seasons Koh Samui vezérigazgatója (ahol a White Lotus 3. évadának nagy részét forgatták) azt mondta a Bloombergnek, hogy néhány nappal az első rész bemutatása után sorban állnak a vendégek, hogy a hagyományos hotelszobára vonatkozó foglalásukat három hálószobás rezidenciára váltsák. Persze a luxust nem adják ingyen, ezek a rezidenciák éjszakánként 10 ezer dollárba kerülnek, s komornyikok, illetve úszómedencék is járnak hozzájuk. Assi szerint azonban a félreértések elkerülése végett azonnal tisztázzák, hogy
a filmmel ellentétben majmok nem kószálnak szabadon a területen.
Nem panaszkodtak eddig sem
A 71 szobás komplexum csaknem százszázalékos kihasználtsággal üzemel, ami a sorozatnak köszönhető. Persze a Fehér Lótusz előtt sem volt sokkal kisebb a töltöttség arányuk: 80-90 százalék körül mozgott.
A Four Seasons vezérigazgatója, Alejandro Reynal a Bloombergnek elismerte: bár nem volt szükségük az üzlet fellendítésére, de valóban megugrott az érdeklődés a film óta. A vendégek pénztárcája valóban tágabbra nyílik:
volt, aki azt mondta, a pénz nem számít, de mindenképpen azt a rezidenciát szeretné, amiben Walton Goggins és Aimee Lou Wood forgattak.
„Egy 2-3 ezer dolláros éjszakánkénti szobából hirtelen 7 ezer dolláros, éjszakánként 8 ezer dolláros foglalás lesz, vagy egyenesen egy 10 ezres rezidenciára vonatkozó” – mondja. A helyzetet jól illusztrálja, hogy
négy alkalmazottal ki kellett bővíteni a portát,
mert egyre több érdeklődő e-mailt kapnak, és megugrott a kérések száma is – ez Assi szerint bizonyosan a sorozatnak köszönhető „Elsődlegesek nyilván a vendégeink, de megengedjük, hogy kívülről is bejöjjenek, és használják medencéinket, és vízi bárjainkat. Naponta tíz külső vendéget várunk fejenként 150 dollárért. A legtöbbjük rögtön meg a medence végében található zöld falhoz, amelyet a következő felirat díszít: The White Lotus Bar.
Assi panaszkodik is:
Félek, és nem teszek fel semmit az Instagramra, ugyanis már így is nagy a tolongás,
most azokat a napokat éljük, amikor nem kell reklám.
Thaiföld népszerű
Thaiföld általános népszerűsége is növekszik, a Black Tomato Ltd. luxusutazási iroda az idei év első négy hónapjában 44 százalékos emelkedésről számolt be thaiföldi eladásaiban, míg az árak körülbelül 15 százalékkal emelkedtek a tavalyi évhez képest. Az ország turisztikai szakértői évi 20 százalékos látogatottság növekedésre számítanak.
