A magyar internetfelhasználók 20 százaléka egészen biztos abban, hogy képes lenne felismerni az adathalász próbálkozást egy kapott üzenetben. Negyvennégy százalékuk úgy gondolja, hogy nagy valószínűséggel képes lenne felismerni az átverést.
Jelentős különbségek mutatkoznak az internetfelhasználók kora alapján: az idősebbek körében alacsonyabb a magabiztosság szintje, mint a fiatalabb csoportokban.
A 65 év felettiek közül csak a válaszadók fele mondta, hogy képes lenne felismerni az átverést.
Az 55–64 éves csoportban ez az arány 48 százalék volt. A 25–34 éves csoport volt a legmagabiztosabb a képességeikben, közülük 79 százalék úgy vélte, hogy képes lenne felismerni egy hamis üzenetet.
Érdekes módon a magyarok szkeptikusabbak, mint a csehek vagy a lengyelek. A lengyel és a cseh válaszadók 81, illetve 84 százaléka úgy nyilatkozott, hogy képesek felismerni egy hamis e-mailt.
A Sophos felmérésében a legtöbb internetfelhasználó helyesen azonosította a hamis e-mailek példáját. A magyar internetfelhasználók tudása és képességei a valóságban jobbak, mint ahogy ők gondolták magukról a felmérésben – ez különösen az idősebb korcsoportok esetében érvényes. A hamis hírek felismerésében a 45 év feletti internetfelhasználók ugyanolyan jól vagy még jobban teljesítettek, mint a fiatalabbak.
Általános felfogás, hogy az idősebb emberek szerényebb ismeretekkel rendelkeznek a digitális megoldások és az azokkal kapcsolatos kockázatok terén. Azonban, ahogy a felmérés mutatja, sok esetben az ellenkezője lehet igaz. Az idősebb internetfelhasználók óvatosak az online tranzakciók során.
A válaszadók által leggyakrabban említett tényező, ami gyanút keltett, az érvénytelen feladó e-mail címe volt.
Átlagosan a válaszadók több mint fele emiatt kategorizálta az üzenetet hamisként. Más jelek, amelyekre a magyarok figyeltek, a link vagy melléklet jelenléte, az időnyomás és sürgetés és az a tény, hogy az üzenet nem volt személyre szabva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.