BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapest új trolijáratot kap

A Budapesti Közlekedési Központ célja a harántirányú kapcsolatok fejlesztése a XIV. kerületben. Ennek egyik módja a 81-es trolijárat indítása, amelyet a 74A trolibuszvonal meghosszabbításaként létesítenek a nyártól. Az új zuglói megállók telepítését nemsokára befejezik.

A tervek szerint a nyáron indulhat az új 81-es trolijárat, miután befejeződött a zuglói trolibuszhálózat fejlesztéséhez kapcsolódó társadalmi egyeztetés a 74A trolibuszvonal tervezett meghosszabbításáról – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn.

troli, trolibusz, 74 trolibusz, budapest, trolijárat
A 81-es trolijáratot a 74A trolibuszvonal meghosszabbításaként létesítik a nyártól / Fotó: Shutterstock

A BKK tavaly ősz végén indított a jelenlegi 74A trolibuszvonal meghosszabbításáról társadalmi egyeztetést, amelynek során több mint 2600 észrevétel érkezett, és a válaszadók háromnegyede kifejezetten támogatta a trolibusz új útvonalát, amelynek köszönhetően új területek kapcsolódhatnak be Zugló közösségi közlekedési hálózatába. 

A hálózatbővítéssel trolikapcsolat születhet a XIV. kerületi Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között.

Az így létrejövő új 81-es járat a tervek szerint a Mexikói út végállomásról a 74A útvonalán jutna el a Miskolci utcáig, ahol önjáró, akkumulátoros üzemmódban közlekedne a Szugló utcáig, majd innen a 77-es trolival párhuzamosan haladhat a Komócsy utcáig, végül a 82-es trolibusz útvonalán érheti el az Örs vezér tere végállomást – írták. 

A BKK célja a harántirányú kapcsolatok fejlesztése a XIV. kerületben: a Nagy Lajos király útján kívüli kertvárosi területek, illetve Alsórákos északnyugati részének hatékonyabb kiszolgálása. A járat olyan területen közlekedne, ahol az ott élők, dolgozók és tanulók a budapesti átlagnál lényegesen kisebb arányban választják a közösségi közlekedést.

Az új járat csökkentené a Miskolci utca környezetében a közösségi közlekedés eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, valamint igénybevételével jellemzően egy átszállással kevesebbre lenne szükség, és akár 10-15 perccel rövidebb utazást tenne lehetővé az alsórákosi térségben. 

A BKK számításai szerint a trolijárat nem jelentene érdemi forgalomnövekedést a Miskolci utcában, sőt a várakozások szerint a hálózatfejlesztés csökkentené a jelenleg intenzív gépjárműforgalmat. A hálózatbővítéshez új megállók kialakítása szükséges a Miskolci utcában az Erzsébet királyné útjánál, a Kerékgyártó utcánál, a Telepes utcánál és a Csömöri útnál. 

A beruházás a zuglói önkormányzat közreműködésével és finanszírozásában valósul meg. 

A megállók kialakítása folyamatosan zajlik, a munkák várhatóan áprilisban befejeződnek – olvasható a közleményben. 

Az új 81-es járat a tervek szerint nyár elejétől közlekedne a hét minden napján, a hétköznap reggeli és délutáni csúcsidőszakban 15, azokon kívül 20 percenként. A jelenlegi 81-es trolibusz a jövőben 80-as jelzéssel, sűrítőjáratként közlekedne, változatlanul a Fischer István utca és az Örs vezér tere között.

Két új CAF villamos áll forgalomba Budapesten

Miközben a két új CAF a 17-es, a 19-es és az 56-os vonalán is felbukkanhat, CAF villamosok érkeznek az 51A-ra is, így bevonva a ferencvárosi vonalat a már részben alacsony padlós járműveket használó hálózatba.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.