Befejeződött az első magyar pilóták kiképzése L–39 Skyfox sugárhajtású oktató-kiképző repülőgéppel – közölte az Aero Vodochody. A magyar állami tulajdonban lévő vállalat szerint hamarosan sor kerülhet a magyar légierőnek szánt gépek leszállítására.
A Magyar Légierőnek az eredeti tervek szerint 2024 második felében kellett volna átvennie az első négy, a kifejlesztéskor még L–39NG-nek nevezett, most már Skyfox (Égi Róka) névre keresztelt repülőgépet. Magyarország azonban közös megegyezéssel az első kettő, 7017-es és 7018-as sorozatszámú gépek kezdeti üzemeltetését a cseh LOM Praha cégre hagyta, itt is kezdődött meg a magyar pilóták kiképzése.
A módosítással elegendő idő maradt előkészíteni a kecskeméti légibázist a gépek fogadására és üzemeltetésére. Hazánk 2022 márciusában összesen tizenkét darab új L–39NG kiképzőgépet rendelt a légierőnek. Nyolc repülőgépet használnak majd NATO-szabványú harci kiképzőgépnek, amelyet az L–39NG.T1 változat képvisel.
Fejlesztés alatt áll a Magyar Légierőnek az L–39NG felderítő változata is. A földi álló és mozgó objektumok azonosítását és nyomon követését szolgáló EO/IR, elektrooptikai és infravörös rendszer tervezett integrálása egy közös cseh–magyar kutatás-fejlesztési projekt keretében zajlik.
Megérkezett az ukrán frontra a magyar hadiipar büszkesége: ez felpörgetheti a katonai megrendeléseket
Jelenleg csak a Magyar Honvédség rendszeresítette, emellett Olaszországban tavaly december óta tesztelnek egy járművet. Ha a harci tapasztalatokkal még nem rendelkező páncélos jól szerepel a fronton, az nagyban megkönnyíti az értékesítését, ami a zalaegerszegi gyártást is felpörgetheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.