Német szupertank: az oroszok darabokra szedték a Leopard 2A6-ot és rájöttek a féltve őrzött gyenge pontjára – videó
Az oroszországi Rosztek szakemberei tanulmányozták a német Leopard 2. harckocsit, és komoly sebezhetőségeket állapítottak meg a védelmében. Az állami vállalat szakértői egy az ukrán hadseregtől a közelmúltban zsákmányolt Leopard 2A6-ot vizsgáltak meg teljeskörűen, hogy felmérjék a haditechnikai jellemzőit.

„A szakembereink által vizsgált Leopard 2. harckocsinak vannak védelmi hiányosságai, ezek a páncélzat vastagságával és összetételével, illetve a harcjármű belső elrendezésével kapcsolatosak. A harckocsi túlélő képessége a modern hadviselés körülményei között, például amikor különböző szögekből kumulatív robbanófejjel ellátott drónok és modern ATGM-ek támadják, elégtelen lehet” – nyilatkozta a Rosztek egyik szakértője a Ria Novosztyi orosz hírügynökségnek.
A szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy a Leopard 2. védelme az elmúlt évtizedekre jellemző klasszikus páncéltörő tényezőkre összpontosít, nincs felkészítve a mai követelményekre és az orosz–ukrán háború során is alkalmazott modern hadviselésre.
A Rosztek hozzátette, hogy Leopard 2. ráadásul nem is annyira elterjedt Ukrajnában, az ukrán fegyveres erők az elavult Leopard 1. harckocsik különböző változataival vannak felfegyverezve, amelyek nagyrészt elvesztették hatékonyságukat.
Oroszország a saját tankjait tartja a legjobbnak
Az orosz állami vállalat kijelentette, hogy a modern harci műveletekhez leginkább igazított szériatartozék harckocsik az orosz T-72B3M, T-80BVM és T-90M járművek. Ezeknek ugyanis a közelmúltban javítottak a drónok és ATGM-ek elleni minden szögben történő védekezésén.
A Leopard 2. a német hadsereg első számú harckocsijának számít. A járművet sugárvédelmi, vegyi, biológiai védelmi rendszerrel és automatikus tűzoltó rendszerrel szerelték fel. Ezenkívül egy 120 milliméteres, Rheinmetall RH-M-120 simacsövű löveggel rendelkezik, és 42 lövedéket képes a fő lövegbe tölteni. A kiegészítő fegyverzet két géppuskát tartalmaz, amelyek közül az egyik azonos tengelyen helyezkedik el a főágyúval, a másik pedig légvédelmi, tehát a tetőre van felszerelve.



