BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közlekedési káosz jön a Szent István körúton – folytatódik a nagykörúti villamosvonalak felújítása

Szombattól változik a közlekedés az érintett szakaszon. Több mint egy hónapon át a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamosok helyett pótlóbuszok járnak majd a lezárás miatt.

A BKV és a BKK közös közleménye szerint a korábbi terveknek megfelelően idén nyáron a Szent István körúti, a Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti vágányok újulnak meg a BKV beruházásában. 

lezárás
A lezárás miatt pótlóbuszok járnak majd a Széll Kálmán tér és a Nyugati Pályaudvar között

Június 21-től, szombattól több mint egy hónapon keresztül, július 31-ig a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamosok helyett pótlóbusszal lehet utazni.

A felújítás miatt jelentős közúti korlátozásra kell készülni a Szent István körúton, ezért a BKK és a BKV arra kéri az autóval, valamint a kerékpárral közlekedőket, hogy lehetőleg más útvonalat válasszanak.

A munkák ideje alatt a Szent István körúton a Pannónia utca és Margit híd pesti hídfője között irányonként csak egy sávon haladhat majd a forgalom.

Ezt a sávot használhatják majd a közösségi közlekedés járművei, a kerékpárral, valamint a gépjárművel közlekedők is. 

Jó tudni, hogy A 4-6-os villamospótló autóbuszok a Margitszigetnél egyik irányban sem állnak meg. A BKK azt javasolja, hogy a felújítás ideje alatt a Széll Kálmán térre érkező utasok a nagykörúti villamosok helyett az M2-es metróval közelítsék meg a pesti belvárost. Emellett, a kerékpárral közlekedőknek elsősorban a Lánchidat, illetve az Árpád híd–Margitsziget–Margit híd útvonalat ajánlják.

A felújítás után

Gyorsabban és halkabban közlekedhetnek majd a nagykörúti villamosok a Szent István körúti szakaszon. Június 21-től július 31-ig tartanak majd a munkálatok, a Jászai Mari tér és a Tátra utca között újulnak meg a sínek a BKV beruházásában.

A korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia alkalmazásának köszönhetően megszűnhetnek a pálya állapota miatti sebességkorlátozások, csökkenhet a villamosok menetideje is. 

A nagykörúti 4-6-os villamosok Budapest legforgalmasabb közösségi közlekedési eszközei közé tartoznak, naponta mintegy 280 ezren használják őket, ezzel pedig a nagykörúti villamosvonal a világ egyik legforgalmasabbja. A csúcsidőben 2-3 percenként közlekedő, alacsony padlós szerelvények a pályát is alaposan igénybe veszik. 

A felújítás alatt több változás is lesz

  • a Nyugati pályaudvarnál a 91-es, 191-es, 291-es buszok végállomását áthelyezik a 931-es éjszakai járat megállóhelyére, ebben az időszakban ott lehet felszállni a járművekre;
  • a Jászai Mari térnél áthelyezik a 9-es, a 26-os, a 91-es, a 191-es, a 226-os, a 291-es, a 923-as, a 931-es és a 934-es autóbusz megállóhelyeit a Vígszínházhoz, a Szent István körút 15., illetve 16. elé, a 4-6-os pótlóbuszok megállóhelyére;
  • a Margit híd budai hídfőnél a 931-es autóbusz Pest felé a villamosperon helyett a közúton kijelölt megállóban áll meg.
     

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.