BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közlekedési káosz várható Észak-Pesten – kezdődik a rákosrendezői karbantartás

Jelentősen megváltozik a vasúti közlekedés rendje az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon. A vonatok fővárosi végállomása a Nyugati pályaudvarról is külső állomásokra kerül át. Az elővárosi szerelvényeket most nem is próbálják pótlóbuszokkal helyettesíteni – a MÁV közleménye szerint a sűrű budapesti forgalomban úgysem sikerülne.

A Máv közölte, hogy június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal vonatai Rákospalota-Újpestig járnak. 

Máv
Máv: felújítják a Rákosrendezőt / Fotó: MÁV

A jelentős mértékű korlátozások mérséklése érdekében ugyanakkor erősítik a helyközi buszjáratokat: főként csúcsidőben több járat indul Dunakeszi, Fót, Veresegyház, Őrbottyán, Vác térségében, melyekről Újpesten közvetlenül az M3-as metróra lehet átszállni a belváros felé.

A BKK pedig sűríti a 12-es és a 14-es villamosok közlekedését, növeli a villamosok kapacitását, így a villamosok 3 percenként és több kocsival közlekednek. Ezenkívül a BKK további járatokon és szakaszokon is elfogadja a vasúti jegyeket is.

A Máv ígéri, belehúznak

A lezárás ideje alatt éjjel-nappal dolgoznak majd a szakemberek és a munkagépek, ezért a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest, valamint az esztergomi vonalon a Nyugati és Angyalföld között szünetelni fog a vonatforgalom. A pályakarbantartás célja az, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az érintett vonalakon a menetrend, csökkenjen a késés aránya. Ennek érdekében Rákosrendezőn mintegy 800 méteren szüntetjük meg a sebességkorlátozásokat, több mint másfél kilométernyi vágányt építünk át, 700 méteren ágyazatrostálást végzünk, síneket, betonaljakat és talpfákat cserélünk, részben megújul a felsővezeték-hálózat is – írják.  Az augusztus végére tervezett éjszakai utószabályozási munkálatok elvégzését követően 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya – akkortól szűnnek meg teljesen a többperces késéseket okozó sebességkorlátozások is.

Pécs felé is van nehézség

Az észak-pesti mellett, most szombattól egy másik fontos irányba sem járnak a vonatok,  június 21. és július 18. között módosul a menetrend a pécsi fővonalon.
A késések felszámolása és a sebesség emelése, valamint a Budapest és Pécs közötti vasúti közlekedés javítása a célja azoknak az előre tervezett pályakarbantartási munkálatoknak, amelyek miatt vonatpótló buszok közlekednek majd. A vasúttársaság kiemelte, hogy a szóban forgó időintervallumban a simontornyai Sió-hídon felújítási munkálatokat végeznek a szakemberei, és ugyanitt a település vasútállomásának vágányait is karbantartják több száz méteren, valamint síneket, ágyazatot cserélnek, felújítják a peront, továbbá Pincehelynél átépítik a 61-es főút közúti-vasúti átjáróját.

A felújítás eredményeképpen Simontornya állomáson 300 méteren megszüntetik a sebességkorlátozást, így – az augusztus közepi utószabályozást követően – ismét 120 kilométer/órára emelkedik az engedélyezett pályasebessége.

 

 

 

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.