BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közlekedési káosz várható Észak-Pesten – kezdődik a rákosrendezői karbantartás

Jelentősen megváltozik a vasúti közlekedés rendje az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon. A vonatok fővárosi végállomása a Nyugati pályaudvarról is külső állomásokra kerül át. Az elővárosi szerelvényeket most nem is próbálják pótlóbuszokkal helyettesíteni – a MÁV közleménye szerint a sűrű budapesti forgalomban úgysem sikerülne.

A Máv közölte, hogy június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal vonatai Rákospalota-Újpestig járnak. 

Máv
Máv: felújítják a Rákosrendezőt / Fotó: MÁV

A jelentős mértékű korlátozások mérséklése érdekében ugyanakkor erősítik a helyközi buszjáratokat: főként csúcsidőben több járat indul Dunakeszi, Fót, Veresegyház, Őrbottyán, Vác térségében, melyekről Újpesten közvetlenül az M3-as metróra lehet átszállni a belváros felé.

A BKK pedig sűríti a 12-es és a 14-es villamosok közlekedését, növeli a villamosok kapacitását, így a villamosok 3 percenként és több kocsival közlekednek. Ezenkívül a BKK további járatokon és szakaszokon is elfogadja a vasúti jegyeket is.

A Máv ígéri, belehúznak

A lezárás ideje alatt éjjel-nappal dolgoznak majd a szakemberek és a munkagépek, ezért a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest, valamint az esztergomi vonalon a Nyugati és Angyalföld között szünetelni fog a vonatforgalom. A pályakarbantartás célja az, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az érintett vonalakon a menetrend, csökkenjen a késés aránya. Ennek érdekében Rákosrendezőn mintegy 800 méteren szüntetjük meg a sebességkorlátozásokat, több mint másfél kilométernyi vágányt építünk át, 700 méteren ágyazatrostálást végzünk, síneket, betonaljakat és talpfákat cserélünk, részben megújul a felsővezeték-hálózat is – írják.  Az augusztus végére tervezett éjszakai utószabályozási munkálatok elvégzését követően 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya – akkortól szűnnek meg teljesen a többperces késéseket okozó sebességkorlátozások is.

Pécs felé is van nehézség

Az észak-pesti mellett, most szombattól egy másik fontos irányba sem járnak a vonatok,  június 21. és július 18. között módosul a menetrend a pécsi fővonalon.
A késések felszámolása és a sebesség emelése, valamint a Budapest és Pécs közötti vasúti közlekedés javítása a célja azoknak az előre tervezett pályakarbantartási munkálatoknak, amelyek miatt vonatpótló buszok közlekednek majd. A vasúttársaság kiemelte, hogy a szóban forgó időintervallumban a simontornyai Sió-hídon felújítási munkálatokat végeznek a szakemberei, és ugyanitt a település vasútállomásának vágányait is karbantartják több száz méteren, valamint síneket, ágyazatot cserélnek, felújítják a peront, továbbá Pincehelynél átépítik a 61-es főút közúti-vasúti átjáróját.

A felújítás eredményeképpen Simontornya állomáson 300 méteren megszüntetik a sebességkorlátozást, így – az augusztus közepi utószabályozást követően – ismét 120 kilométer/órára emelkedik az engedélyezett pályasebessége.

 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.