Jó hírt közölt a MÁV vezérigazgatója: újra járnak a vonatok január 3-tól, ahol októberben kisiklott egy Bz motorkocsi
Január 3-án szombattól, Vác és Diósjenő között már nem kell MÁV-buszokat igénybe venni, visszatér a korábban megszokott alapmenetrend szerinti forgalom, ám pontosabb és megbízhatóbb menetrenddel háláljuk meg a türelmüket – közölte a vasúttársaság.

MÁV: zajlik a tesztüzem Vác és Diósjenő között
A Vác–Diósjenő közti szakaszon a munkálatok jelentős részével már karácsony előtt végeztek a szakemberek, ezt követően pedig mérővonattal ellenőrizték a pályát és a biztosítóberendezést is.
Jelenleg egy néhány napos tesztüzem zajlik péntekig, ekkor több kocsiból álló Bz motorkocsival – utasok nélkül – teszteljük az elkészült szakaszt, így meggyőződve arról, hogy az engedélyezett pályasebességgel minden tekintetben biztonságos és megbízható a felújított vonal
– olvasható a MÁV közleményében. Ugyanakkor a vasútvonal felújítása tovább folytatódik, a Diósjenő és Balassagyarmat közötti szakasz emelt szintű karbantartásával – ez egészen február elejéig tart majd. A közel egy hónap alatt Drégelypalánk- és Nagyoroszi-állomások teljes vágányhálózatát is rendbe teszik.
Teljes felújításról döntött a MÁV vezetősége
A felújításra azért volt szükség, mert a 75-ös vasútvonalon októberben, az esőzések által alámosott pályán kisiklott egy Bz motorkocsi. A balesetben érintett helyszín pontszerű kijavítása helyett a Vác és Szokolya közötti szakasz teljes felújításáról döntött a MÁV vezetősége.
A szeptemberi, Vác–Balassagyarmat-vonalon történt siklás után eldöntöttem: a mellékvonalat hárommilliárd forintos beruházással megújítjuk. Nem hiszek a tüneti kezelésben – ezért a problémák valódi okait tártuk fel és kezeltük
– írta Hegyi Zsolt a Facebook-oldalán.
Hárommilliárdból újul meg a vasútvonal
A MÁV azt is közölte, hogy a Magyarkútnál történt vonatkisiklás hatására a korábban a vonalszakaszra tervezettnél sokkal több és összetettebb munkát végeznek el a Vác–Balassagyarmat-vonalon, ráadásul szinte a pálya teljes hosszán. Összeállítottak egy több mint hárommilliárd forintnyi beruházási csomagot, amelynek köszönhetően Vác és Szokolya között „pincétől a padlásig” felújítják a vonalat, míg Szokolyától Balassagyarmatig olyan infrastrukturális fejlesztéseket hajtanak végre, amelyek nem pusztán szükségesek, de tartós és érdemi minőségi javulást is hozhatnak.
A munkálatok egy részét már korábban is tervezték, de a baleset miatt hoztuk előbbre. A beavatkozások jelentős része olyan többlettartalom, amely hozzájárul ahhoz, hogy a 75-ös számú vasútvonal újra a népszerűségéhez méltó állapotba kerüljön, méghozzá tartósan. A felújítási ütemek idején, azokhoz igazodva eltérő szakaszokon szállítják pótlóbuszok az utasokat.
„2026. január 3-tól már egy szakaszon jobb és gyorsabb vasúti pályán várjuk vissza utasainkat a 75-ös vasútvonalra, ahol a menetidő rövidebb, az utazás pedig a szó szoros és átvitt értelmében is zökkenőmentesebb lesz, mint a közelmúltban” – írták a közleményben.


