BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jó hírt közölt a MÁV vezérigazgatója: újra járnak a vonatok január 3-tól, ahol októberben kisiklott egy Bz motorkocsi

A hátrányból előnyt kovácsolunk a 75-ös vasútvonalon, ahol októberben, az esőzések által alámosott pályán kisiklott egy Bz motorkocsi – közölte a MÁV, hozzátéve, január 3-tól Vác és Diósjenő között újraindulhat a vonatforgalom.

Január 3-án szombattól, Vác és Diósjenő között már nem kell MÁV-buszokat igénybe venni, visszatér a korábban megszokott alapmenetrend szerinti forgalom, ám pontosabb és megbízhatóbb menetrenddel háláljuk meg a türelmüket – közölte a vasúttársaság.

MÁV
Jó hírt közölt a MÁV vezérigazgatója: újra járnak a vonatok január 3-tól, ahol októberben kisiklott egy Bz motorkocsi / Fotó: Wikipedia

MÁV: zajlik a tesztüzem Vác és Diósjenő között

A Vác–Diósjenő közti szakaszon a munkálatok jelentős részével már karácsony előtt végeztek a szakemberek, ezt követően pedig mérővonattal ellenőrizték a pályát és a biztosítóberendezést is. 

Jelenleg egy néhány napos tesztüzem zajlik péntekig, ekkor több kocsiból álló Bz motorkocsival – utasok nélkül – teszteljük az elkészült szakaszt, így meggyőződve arról, hogy az engedélyezett pályasebességgel minden tekintetben biztonságos és megbízható a felújított vonal

– olvasható a MÁV közleményében. Ugyanakkor a vasútvonal felújítása tovább folytatódik, a Diósjenő és Balassagyarmat közötti szakasz emelt szintű karbantartásával – ez egészen február elejéig tart majd. A közel egy hónap alatt Drégelypalánk- és Nagyoroszi-állomások teljes vágányhálózatát is rendbe teszik.

Teljes felújításról döntött a MÁV vezetősége

A felújításra azért volt szükség, mert a 75-ös vasútvonalon októberben, az esőzések által alámosott pályán kisiklott egy Bz motorkocsi. A balesetben érintett helyszín pontszerű kijavítása helyett a Vác és Szokolya közötti szakasz teljes felújításáról döntött a MÁV vezetősége.

A szeptemberi, Vác–Balassagyarmat-vonalon történt siklás után eldöntöttem: a mellékvonalat hárommilliárd forintos beruházással megújítjuk. Nem hiszek a tüneti kezelésben – ezért a problémák valódi okait tártuk fel és kezeltük

– írta Hegyi Zsolt a Facebook-oldalán. 

Hárommilliárdból újul meg a vasútvonal

A MÁV azt is közölte, hogy a Magyarkútnál történt vonatkisiklás hatására a korábban a vonalszakaszra tervezettnél sokkal több és összetettebb munkát végeznek el a Vác–Balassagyarmat-vonalon, ráadásul szinte a pálya teljes hosszán. Összeállítottak egy több mint hárommilliárd forintnyi beruházási csomagot, amelynek köszönhetően Vác és Szokolya között „pincétől a padlásig” felújítják a vonalat, míg Szokolyától Balassagyarmatig olyan infrastrukturális fejlesztéseket hajtanak végre, amelyek nem pusztán szükségesek, de tartós és érdemi minőségi javulást is hozhatnak.

A munkálatok egy részét már korábban is tervezték, de a baleset miatt hoztuk előbbre. A beavatkozások jelentős része olyan többlettartalom, amely hozzájárul ahhoz, hogy a 75-ös számú vasútvonal újra a népszerűségéhez méltó állapotba kerüljön, méghozzá tartósan. A felújítási ütemek idején, azokhoz igazodva eltérő szakaszokon szállítják pótlóbuszok az utasokat.

„2026. január 3-tól már egy szakaszon jobb és gyorsabb vasúti pályán várjuk vissza utasainkat a 75-ös vasútvonalra, ahol a menetidő rövidebb, az utazás pedig a szó szoros és átvitt értelmében is zökkenőmentesebb lesz, mint a közelmúltban” – írták a közleményben.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.