Busznagyhatalommá válik Debrecen
Mercedes-Benz Reform 501 LE néven magyar fejlesztésű elővárosi autóbuszt mutatott be tegnap az ITK Holding Zrt.-hez tartozó Inter Traction Electrics Kft. A tizenkét típusból álló termékcsalád újabb tagjának leleplezése mellett azt is bejelentették, hogy az ITK és leányvállalata bővítette együttműködését a Mercedes-Benz Transporter divíziójával. Ennek alapján a csoport elkezdi a Sprinter és a kishaszonjárművek fejlesztését és gyártását. Az ehhez szükséges tanúsítványt az ITK 2019 első negyedévében kaphatja meg.

Fotó: Dankó Imre
Az eseményen nyilvánosságra hozták, hogy az ITK csoport szerződést kötött a Debreceni Vagyonkezelő Zrt.-vel és a Civis Ház Zrt.-vel a jövőbeni fejlesztéseihez szükséges, mintegy húszhektáros ipari terület megvásárlásáról. Az itt épülő buszgyár az egyik legnagyobb kapacitású lesz Európában. Papp László, Debrecen polgármestere és Kossa György, az ITK elnök-vezérigazgatója a tervezett fejlesztésekről szándéknyilatkozatot írt alá.
A hazai buszpiacon további mozgások is várhatók, mert a következő években nagyszámú új gépjárműnek kell megjelennie a közutakon ahhoz, hogy a buszállomány 14 év körüli átlagéletkora fiatalodjon.
A modernizálásban fontos szerepet játszhat az ITK, amely kiterjedt partnerséget alakított ki a Daimler Buses vállalattal.
A Reform 501 LE kétajtós, alacsony padlós jármű, megfelel a legmagasabb környezetvédelmi és emissziós normáknak. Alvázának műszaki kialakítása tartalmazza a Mercedes-Benz buszain alkalmazott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket, valamint az ITK által fejlesztett távoli fedélzeti diagnosztikai és kontrolleszközöket.
A Mol a nyáron közölte, hogy többségi részesedést szerzett a buszgyártó és a budapesti és debreceni tömegközlekedésben buszokat üzemeltető ITK Holdingban. A befektetés a Mol szerint illeszkedik a cég 2030-as stratégiájához, amely egyre nagyobb hangsúlyt helyez a mobilitási szolgáltatásokra.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható


